Ο Perez κέρδισε, ο Verstappen ελαχιστοποίησε τις ζημιές, και εμείς καταγράφουμε 8+1 πράγματα που θα μας μείνουν από τον αγώνα στην Jeddah.

Ο αγώνας στην Σαουδική Αραβία έχει ολοκληρωθεί, με ένα αν μη τι άλλο εντυπωσιακό «σόου» εκτός πίστας: πυροτεχνήματα και “γκλαμουριές”, σήμα κατατεθέν κυρίως των αγώνων που διοργανώνονται στα ΗΑΕ (βλ. Μπαχρέιν, Τζέντα, Σιγκαπούρη, Άμπου Ντάμπι). Μεγάλη νικήτρια η Red Bull συνολικά σαν κατασκευαστής, αφού έκανε το δεύτερο 1-2 της σεζόν, αυτή την φορά με τον Sergio Perez νικητή, και τον Max Verstappen να κάνει αγώνα δρόμου από την 15η θέση, για να ανέβει τελικά, στο 2ο σκαλί του βάθρου.

Ο συγκλονιστικός Fernando Alonso ανέβηκε για λίγα λεπτά για 100η φορά στο βάθρο*, πριν δεχθεί επιπλέον ποινή 10δτ, που τον έριξε τελικά στην 4η θέση. Ακολουθούν 8 + 1 πράγματα που θα μας μείνουν, από τον 2ο αγώνα της σεζόν:

Οι “Ταύροι” το… βιολάκι τους

Πρώτον, παρότι οι διαφορές στις κατατακτήριες μεταξύ των κορυφαίων ομάδων φάνηκαν να μην είναι τρομακτικές, η εικόνα του αγώνα δεν αφήνει αμφιβολίες: Η Red Bull είναι σε δικό της σύμπαν. Όχι, δεν είμαι υπερβολικός. Η Αυστριακή ομάδα παρότι είδε τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή Max Verstappen να εκκινεί από την 15η θέση λόγω του προβλήματος που αντιμετώπισε στις κατατακτήριες δοκιμές, έκανε ένα άνετο 1-2. Σε αυτό συνέβαλλε φυσικά, και η αγωνιστική κατάσταση, του Max Verstappen.

Ο Sergio Perez προσπέρασε γρήγορα τον Alonso, και ύστερα ήλεγχε απόλυτα την εξέλιξη του αγώνα. Όρισε ουσιαστικά τον ρυθμό του αναλόγως των συνθηκών στην πίστα. Ο Ολλανδός προσπέρασε κάθε αντίπαλο του εντός πίστας για την 2η θέση, κάνοντας το να μοιάζει παιχνιδάκι. Ψυχωμένη νίκη για τον Μεξικανό, ο οποίος είναι μόλις 1 βαθμό πίσω από τον team mate του, και ελπίζουμε σε ανάλογη συνέχεια που θα δώσει μια διαφορετική νότα στο πρωτάθλημα.

Το racing green πρωταγωνιστεί ξανά, με Καναδέζικα κεφάλαια

Δεύτερον, είναι πασιφανές πως η μεγάλη έκπληξη της σεζόν ακούει στο όνομα Aston Martin. Η ιστορική βρετανική ομάδα με έδρα το Silverstone της Αγγλίας έχει κάνει θεαματικά άλματα προόδου. Και, βάσει ρυθμού και απόδοσης θα πρέπει να θεωρείται δεύτερη δύναμη. Αυτό επιβεβαιώθηκε και στον αγώνα της Jeddah, όπου ο Fernando Alonso κατέκτησε την 3η θέση (έπεσε 4ος μεταξύ από μια ποινή 10δτ που εγείρει, ερωτήματα) ενώ ο Lance Stroll ήταν 8ος, πριν εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα. Είναι δεδομένο πως ο Lawrence Stroll, μεγαλομέτοχος τόσο της αυτοκινητοβιομηχανίας όσο και της αγωνιστικής ομάδας, κάνει επενδύσεις στοχεύοντας μόνο την κορυφή. Στην οποία δεδομένα, βρίσκεται πολύ, πολύ κοντά.

Άλλα λέει το κορμί, αλλά προστάζει η καρδιά

Τρίτον, δικαιωματικά θεωρούμε πως ο Fernando Alonso αξίζει την δική του αφιέρωση. Όχι μόνο για αυτόν τον αγώνα, αλλά και για όσους θα επακολουθήσουν. Ο Ισπανός, φαίνεται να έχει βρει το ελιξίριο της νεότητας. Συνεχίζει στα 41 του με το ίδιο πείσμα και την ίδια διάθεση να συμμετέχει στο υψηλότερο επίπεδο. Σαν ο κάθε επόμενος αγώνας του, να είναι ο πρώτος του. Και ας έχει ήδη συμπληρώσει, 300+ συμμετοχές. Πριν την επιστροφή του το 2021 αναρωτιόμασταν, γνωρίζοντας βέβαια εκ των υστέρων την απάντηση, αν η κίνηση του είναι «ουσία ή μάρκετινγκ». Πόσο πιο ουσιώδης, θα μπορούσε να αποδειχθεί;

“Η ημέρα της Μαρμότας”: Mercedes Edition

Τέταρτον, η Mercedes φαίνεται πως μετά την απόλυτη πρωτοκαθεδρία των σεζόν 2016-2021, «ζει την ημέρα της Μαρμότας»: Η φετινή σεζόν είναι μια αντιγραφή εκείνης του 2022, με πολλά ζητήματα που αφορούν τον σχεδιασμό, και ενδεχόμενους….τριγμούς, μεταξύ ομάδας και Lewis Hamilton. Ο οποίος, έλυσε την συνεργασία του με μια πολύ βασική συνεργάτιδα του, την Angela Cullen. Η οποία είχε υποστηρικτικό και όχι μόνο ρόλο για τον Βρετανό και οργάνωνε την καθημερινότητα του. Επίσης ο Hamilton έχει εκφράσει την δυσαρέσκεια του για το γεγονός πως οι σχεδιαστές δεν έλαβαν υπόψιν τους την γνώμη του. Και σε ένα ακόμη GP, δήλωσε πως δεν νιώθει «ένα», με το μονοθέσιο. Η μουρμούρα σίγουρα δεν βοηθάει, ειδικότερα όταν η απόδοση δεν είναι εκεί. Παρόλα αυτά ο Russel φαίνεται πως αισθάνεται πιο άνετα, και παρότι η Γερμανική ομάδα δεν μπορεί να κοντράρει σε αυτή τη φάση την Aston Martin, ο νεαρός Βρετανός πήρε μια ανέλπιστη 3η θέση, ελεώ των 5 + 10 δτ ποινή που πήρε ο Alonso.*

“Του χρόνου θα ναι η χρονιά μας”

Στο νούμερο πέντε και στο νούμερο έξι θα κάνω μια αναφορά στα της Ferrari γενικότερα. Και σε εκείνα του Sainz, ειδικότερα. Η Ιταλική ομάδα που πορεύεται φέτος με νέο αγωνιστικό διευθυντή, αφού ο αποδιοπομπαίος τράγος Mattia Binotto χρεώθηκε κάθε αποτυχία της Scuderia για τα τελευταία χρόνια, έχει ξεκινήσει άσχημα την χρονιά, και ο αγώνας στην Jeddah ήρθε σαν μια ακόμη επιβεβαίωση: Ποινή 10 θέσεων στον Leclerc που τον ανάγκασε να ξεκινήσει από την 12η θέση, με τον team mate του να ξεκινάει μόλις πέμπτος, με χρόνο σχεδόν 5 δέκατα μακριά, από εκείνον του Μονεγάσκου. Ο τελικός απολογισμός του αγώνα ήταν η μόλις 6η και 7η θέση, που σε επίπεδο ομάδων σημαίνει πως η Scuderia διαθέτει το 4ο ταχύτερο μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα, κοντά παρόλα αυτά, με τις AM και Mercedes.

Ενθαρρυντικό αυτό δεν είναι βέβαια, διότι πολύ απλά πέρσι η Ferrari διεκδικούσε νίκες και μέχρι ενός σημείου το πρωτάθλημα. Ενώ η Aston Martin, ήταν η 7η ομάδα του grid, και η Mercedes συνεχίζει και φέτος να είναι μακριά από τον καλό της εαυτό. Η Ρώμη όντως, δεν χτίστηκε σε μια μέρα, αλλά είναι η Ferrari σε διαδικασία ολικής επανεκκίνησης; Οι κινήσεις, αποχωρήσεις και οι αλλαγές σε πρόσωπα προμηνύει όντως κάτι τέτοιο. Το μεγάλο ερώτημα είναι το κατά πόσο οι tifosi, αλλά και ο Leclerc, θα περιμένουν την …άνοιξη. Όσο για τον Sainz, δείχνει χαμένος, και σίγουρα πολύ πίσω από τον team mate του. Ο Ισπανός οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Nα βρεθεί πιο κοντά, όπως αντίστοιχα κάνει ο Perez με τον Verstappen. Οι εμφανίσεις του θα πρέπει να προβληματίσουν πρωτίστως τον ίδιο.

Ποιος θα πρωτοπάρει βαθμούς;

Στο νούμερο 7, θα αναφερθώ στο πολύ σφιχτό midfield. Tο οποίο «βράζει». Με τις Alpine, Haas, Alpha Tauri, Alfa Romeo και λίγο πιο πίσω τις McLaren και Williams, να μάχονται για μια θέση στην βαθμολογούμενη δεκάδα. Σε αυτόν τον αγώνα ήταν οι δύο Alpine που κατέκτησαν την 8η και 9η θέση, και η ήρεμη (πλέον) δύναμη που ακούει στο όνομα Kevin Magnussen, την δέκατη. Παρόλα αυτά, στις κατατακτήριες 8ος ήταν ο Oscar Piastri, ενώ οριακά 11ος ήταν ο Zhou Guanyu με την Alfa Romeo. Στον αγώνα, ο πρώτος κατρακύλησε στην 15η θέση ενώ ο Κινέζος στην 13η. Στον προηγούμενο αγώνα ο Valtteri Bottas ήταν 8ος, ενώ τώρα 18ος. Οι διαφορές είναι μικρές. Και η εξέλιξη των μονοθέσιων θα παίξει μεγάλο ρόλο στο ποιος θα πάρει κεφάλι μετά το “Big Four”.

Ο επίλογος-πικρία

Για το νούμερο οχτώ, δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε μια ειδική μνεία στην πίστα της Jeddah, ένα ακόμη σιρκουί πόλης που κρίνουμε πως δεν κάνει την διαφορά, τουλάχιστον σε αγωνιστικό επίπεδο. Η γνώμη μας από πέρσι παραμένει η ίδια, παρότι το 2022 ο αγώνας ήταν πιο συναρπαστικός από τον φετινό. Τα μονοθέσια έχουν μεγαλώσει ιδιαίτερα σε διαστάσεις. Και, ως εκ τούτου δεν μπορούν να δώσουν το θέαμα που όλοι αποζητούμε σε πίστες τέτοιας μορφολογίας. Φυσικά, όπως και με τον επερχόμενο αγώνα στο …Las Vegas, πλέον βαρόμετρο αποτελεί το τι συμβαίνει εκτός, παρά εντός πίστας. Και πιστέψτε με, γύρω από την πίστα στην Τζέντα, συμβαίνουν πολύ περισσότερα από όσα σε εκείνη του Νίρμπουνρινγκ. Τουλάχιστον πολύ περισσότερα, για τους άμεσα ενδιαφερόμενους.

Πάντως, εξαιρουμένης της ανόδου της Aston Martin και της πτώσης της Ferrari, είναι σαν να βλέπουμε σε επανάληψη, το 2022. Χωρίς βέβαια, poirposing στα μονοθέσια. Είναι καλό αυτό; Μάλλον όχι, και ευελπιστούμε οι ομάδες να προσπαθήσουν να ανεβάσουν την απόδοση τους. Διότι το να διεκδικεί μόνο μια ομάδα το πρωτάθλημα, δεν κάνει καλό σε κανέναν…

*Η FIA τελικά πήρε πίσω πίσω την επιπλέον ποινή 10δτ στον Fernando Alonso. Ως εκ τούτου ο Ισπανός κρατάει την 3η θέση και την 100η του παρουσία στο βάθρο των νικητών.