Στον επεισοδιακό αγώνα διάρκειας άνω των 2 ωρών της Σουζούκα για το Grand Prix της Ιαπωνίας, ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε και εξασφάλισε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Ο Μαξ Φερστάπεν είναι και επίσημα παγκόσμιος πρωταθλητής για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Formula 1! Ο Oλλανδός πιλότος της Red Bull Racing εξασφάλισε τον τίτλο μετά και την νίκη του στον άκρως επεισοδιακό αγώνα του Grand Prix Ιαπωνίας στην ιστορική πίστα της Σουζούκα. Ο οποίος συγκεκριμένα λόγω βροχής διακόπηκε για πάνω από δύο ώρες (2 ώρες και 15 λεπτά) και διήρκησε τελικά 40 λεπτά. Mε τους καταγεγραμμένους γύρους να αντιστοιχούν σε λίγο παραπάνω από το 50% του αγώνα (29/53 γύρους).

Πρόκειται για την 12η φετινή νίκη του Φερστάπεν και την 32η της καριέρας του. O Φερστάπεν με αυτή τη νίκη μάλιστα γράφει και πάλι ιστορία. Καθώς ισοφαρίζει σε νίκες τον Φερνάντο Αλόνσο και προσπερνάει πλέον τον σπουδαίο Ναίτζελ Μάνσελ. Ο οποίος έχει μια λιγότερη (31). Ενώ απέχει πια εννέα νίκες για να ισοφαρίσει τις 41 του τεράστιου Άιρτον Σένα και δέκα για να τον προσπεράσει!

Το βάθρο του αγώνα συμπλήρωσαν οι Σέρχιο Πέρεζ (Red Bull) και ο Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari). Αρχικά, ο Λεκλέρ ήταν που τερμάτισε στην δεύτερη θέση. Ωστόσο, η τιμωρία 5 δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε στο φινάλε του αγώνα, για τον αντικανονικό τρόπο με τον οποίο κράτησε πίσω του τον Μεξικανό της Red Bull χάρισε στον Φερστάπεν και μαθηματικά τον τίτλο.

Και αυτό γιατί η διεύθυνση του αγώνα (σε μια κίνηση που θα συζητηθεί) αποφάσισε να δοθούν στο σύνολό τους όλοι οι βαθμοί στους πιλότους. Παρότι δεν ολοκληρώθηκε το 75% του αγώνα όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Καθώς συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε, παρά την μεγάλης διάρκειας διακοπή!

Σύνοψη του αγώνα:

Ο αγώνας άρχισε επεισοδιακά με τον Φερστάπεν να περνάει τον Λεκλέρ στην πρώτη στροφή. Την ίδια ώρα και καθώς η βροχή που έπεφτε στην πίστα της Σουζόυκα ήταν καταρρακτώδης, ο Κάρλος Σάινθ έχασε τον έλεγχο της Ferrari του καταλήγοντας στις μπαριέρες. Ενώ για μηχανικό λόγο εγκατέλειψε και ο Αλεξάντερ Άλμπον.

Τα δύο αυτά γεγονότα συνδυαστικά με την περιορισμένη ορατότητα λόγω της βροχής, είχε ως αποτέλεσμα την κόκκινη σημαία και την διακοπή του αγώνα στον μόλις 3ο γύρο του. Πριν μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγήσει με ασφάλεια τους οδηγούς και τα μονοθέσια τους στα πιτ, εισήλθε στην πίστα γερανός! Κάτι που προκάλεσε και δικαιολογημένα τις έντονες αντιδράσεις των πιλότων. Συμβάν που “ξύπνησε” σε όλους μνήμες από το ατύχημα που οδήγησε στον τραγικό θάνατο του Ζιλ Μπιανκί στην ίδια πίστα και υπό τις ίδιες συνθήκες, τον Οκτώβριο του 2014.

Ο αγώνας διακόπηκε και η επανέναρξή του αναβαλλόταν διαρκώς. Θυμίζοντας κάτι από τον περσινό αγώνα παρωδία στο Βέλγιο… Τελικά το πράσινο φως για επανεκκίνηση δόθηκε δύο ώρες μετά τη διακοπή! Ωστόσο, δεδομένου ότι απέμεναν 45 λεπτά μέχρι το ανώτατο όριο ολοκλήρωσης του αγώνα (11:00 ώρα Ελλάδoς), το μεγάλο ερωτηματικό ήταν αν θα δίνονταν όλοι οι βαθμοί. Καθώς δεν θα υπήρχε χρόνος για να ολοκληρωθεί το απαιτούμενο 75% των γύρων του αγώνα.

Ο Φερστάπεν, που άντεξε στις επιθέσεις του Λεκλέρ και πριν τη διακοπή, διατήρησε τη θέση του. Με τον ίδιος να οδηγεί την κούρσα σχεδόν σε όλο το διάστημα μετά την επανεκκίνηση. Εξαίρεση οι πρώτοι γύροι της επανεκκίνησης που τα pit-stop των ομάδων για να βάλουν από τα βρόχινα την ενδιάμεση γόμα. Εν συνεχεία ο παγκόσμιος πρωταθλητής υπερασπίστηκε τη θέση του για να φτάσει σε μια ακόμη νίκη.

Ο Λεκλέρ χρειάστηκε τελικά να δώσει μάχη για να κρατήσει την δεύτερη θέση και να αφήσει πίσω του τον Πέρεζ. Όμως μετά την ποινή πέντε δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε, ο Φερστάπεν πήρε και μαθηματικά το πρωτάθλημα!

Μάλιστα ο μεγάλος νικητής ενημερώθηκε για την κατάκτηση του τίτλου απο εκείνον μετά τις δηλώσεις του. Καθώς μέχρι τότε δεν γνώριζε για την ποινή στον Λεκλέρ. Ακολούθησε η επιβεβαίωση από τους αγωνοδίκες και τα απαραίτητα τηλεοπτικά γραφικά για τη στέψη του. Για να ανακηρυχθεί πρωταθλητής τέσσερις αγώνες πριν ολοκληρωθεί η σεζόν

Πέραν της τριάδας του βάθρου (Φερστάπεν, Πέρεζ, Λεκλέρ) την βαθολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Εστεμπάν Οκόν (Alpine-Renault), Λιούις Χάμιλτον (Mercedes), Σεμπάστιαν Φέτελ (Aston Martin), Φερνάντο Αλόνσο (Alpine-Renault), Τζόρτζ Ράσελ (Mercedes), Νίκολας Λατίφι (Williams) και Λάντο Νόρις (Mclaren).

Οι δηλώσεις του νικητή και παγκόσμιου πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν:

Αναλυτικά τα αποτελέσματα:

To επόμενο πλέον ραντεβού για το πρωτάθλημα της Formula 1, είναι προγραμματισμένο για τις 21-23 Οκτωβρίου στο Τέξας και την πίστα του Όστιν. Εκεί όπου και θα διεξαθχθεί το GP των Ηνωμένων Πολιτειών. Το δεύτερο επί αμερικανικού εδάφους και το δέκατο ένατο της φετινής σεζόν.