Επιστροφή Alonso: Κίνηση ουσίας ή marketing;
Ο Fernando Alonso επιστρέφει και εμείς αναλύουμε την απόφαση του. Το στοίχημα Renault και η ανάγκη της για εμπειρία, το γιατί επιστρέφει, αλλά και η σημαντικότητα της επιστροφής του για την F1 σαν θεσμό.
Ο αρχισυντάκτης με κυνηγούσε με τον χρόνο να κυλάει αντίστροφα. Και εγώ, δεν είχα μυαλό για να γράψω τίποτα. Βασικά, μυαλό είχα, θεματολογία δεν είχα. Το φετινό κουτσουρεμένο και τελείως προβλεπόμενο πρωτάθλημα δεν μου έδωσε τις κατάλληλες ιδέες. Άρχισα λοιπόν, να ψαχουλεύω το αδημοσίευτο υλικό μου. Έπεσε έτσι το μάτι μου στο «El regreso del Matador”. Καλά, ακόμη δεν είχα γράψει για την επιστροφή του Fernando Alonso;
O Ισπανός όπως έγινε γνωστό και επίσημο πριν κάποιους μήνες, επιστρέφει στην αγωνιστική δράση. Υπέγραψε στην αγαπημένη του πλέον Renault, αντικαθιστώντας τον Daniel Ricciardo, ο οποίος θα μετακομίσει στην McLaren.
Βέβαια, γνωστά όλα αυτά. Και όπως ξέρετε, το στυλ αρθρογραφίας μου δεν έχει χαρακτηριστικά ρεπορτάζ. Γράφω, διότι η απόφαση του Ισπανού συζητήθηκε πολύ, και όχι άδικα. Προσωπικά, μου δημιουργήθηκαν αρκετές απορίες: Γιατί επιστρέφει; Και γιατί επιλέγει να το κάνει τώρα; Γιατί με την Renault; Θα είναι ανταγωνιστικός; «Καπαρώνει» θέση ενός νέου οδηγού; Χρειάζεται περισσότερο η Formula 1 τον Ισπανό, ή το ανάποδο;
Γιατί η Renault είχε ανάγκη έναν οδηγό με τα χαρακτηριστικά του Alonso
Θα ξετυλίξω το κουβάρι, ξεκινώντας με την Renault. Η Γαλλική ομάδα έχει κάνει σημαντικά άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια, και φέτος έχει βρεθεί στην κορυφή του midfield, αν μπορεί να θεωρηθεί μια τέτοια. Είναι κοντά τόσο στην κατάκτηση της 4ης θέσης στο κατασκευαστών, όσο και της 4ης θέσης στο οδηγών. Όμως, του χρόνου θα χάσει την εμπειρία και την ηγετική ( ; ) φυσιογνωμία του Daniel Ricciardo. Αυτό δημιουργεί ένα κενό, που αν δεν μιλήσουμε για αλλαγή του αγωνιστικού της μοντέλου όπως έκανε η Ferrari, καλύπτεται με οδηγό συγκεκριμένων προδιαγραφών: Οδηγού που θα επιβληθεί στα paddock, θα κάνει την ομάδα δικιά του, θα γίνει ο ηγέτης της εντός και εκτός πίστας. Αλλά και, θα της προσφέρει πολλά από άποψη εμπειρίας. Ναι, ο Vettel ήταν μια διαθέσιμη επιλογή. Η άλλη, ήταν ο Alonso.
Και μάλλον, όσον αφορά το αγωνιστικό πλάνο που προανέφερα, με τις μεγάλες τεχνικές αλλαγές των κανονισμών που προβλέπονται για το 2022, η επιλογή ενός νεότερου, ίσως και ταχύτερου, όμως σίγουρα πιο άπειρου οδηγού, δεν θα βοηθούσε το ίδιο την ομάδα, η οποία ψάχνει τρόπους να ξεκολλήσει από το midfield και να βρεθεί στη κορυφή.
Να άλλαζε την συνταγή; Μεγάλη κουβέντα. Η Ferrari το έκανε, και πλέον θα πορευτεί με δύο νέους οδηγούς, σχεδόν χωρίς ξεκάθαρο νο1 και νο2. Όμως, οι περισσότερες ομάδες έχουν τον πιλότο που τις «εκπροσωπεί». Ο Hamilton, ο Verstappen, ο Raikkonen, ο Russel, ο Ricciardo ..είναι πιο μπροστά από τους team-mates τους. Το ίδιο θα είναι ο Vettel, το ίδιο θα είναι και ο Alonso.
Μονόδρομος λοιπόν ο Ισπανός, ο οποίος «βγαίνει» από την σύνταξη. Γιατί επιλέγει να το κάνει όμως;
Ο πιθανός λόγος πίσω από την απόφαση της επιστροφής του
Συγκεκριμένη απάντηση δεν υπάρχει. Και ειδικότερα δεν υπάρχει όταν προστίθεται στην εξίσωση και η παράμετρος Renault η οποία μπορεί να φλερτάρει με το 3ο σκαλί του βάθρου, όμως ακόμη απέχει από το να έχει σταθερή παρουσία σε αυτό. Και έχεις παράλληλα έναν Alonso ο οποίος είχε δηλώσει πως θα επέστρεφε μόνο αν έβρισκε ένα project ικανό να τον συγκινήσει. Και όταν μιλάει για συγκίνηση, μιλάει για βάθρα, μιλάει για νίκες, μιλάει για τίτλους. Μπορεί η Γαλλική ομάδα να ανέβει τόσο ψηλά;
Θεωρώ πως ο Alonso δεν ήθελε να φύγει ποτέ από το σπορ, αλλά «εξαναγκάστηκε» από την απογοητευτική εικόνα της McLaren-Honda. Τον εξώθησαν στην έξοδο, αφού φως στο τούνελ δεν …διαφαινόταν. Και παρότι έτρεξε σε κάθε άλλη μορφή αγώνων, δεν «ξεδίψασε». Δεν πείστηκε. Δεν ταίριαξε πουθενά αλλού. Επιστρέφει διότι η Formula 1 είναι το σπίτι του. Και το κάνει τώρα, διότι ηλικιακά δεν είχε άλλα περιθώρια. Είναι ήδη 39 ετών. Σε ποια ηλικία να επέστρεφε; Και το κάνει με την Renault διότι δεν είχε άλλη επιλογή, ίσως πλην της Aston Martin. Που θα του ήταν και μια τελείως άγνωστη ομάδα, ένα άγνωστο περιβάλλον.
Ο Alonso έρχεται να αναστήσει, και να αναστηθεί. Σε σύγκριση με τις προηγούμενες (αποτυχημένες) μεταγραφές του, τώρα ξέρει ακριβώς τι θα συναντήσει. Δεν θα υπάρξει η έκπληξη Hamilton. Δεν θα υπάρξει η αγωνιστική πτώση της Ferrari. Δεν θα υπάρχει η χειρότερη McLaren των τελευταίων ετών. Παίρνει τα κλειδιά έχοντας πλήρη επίγνωση της κατάστασης.
Η F1 είχε τον Alonso περισσότερο ανάγκη από τον καθένα
Και η Formula 1 σαν θεσμός, σαν μπράντα, θα επωφεληθεί; Νομίζω πως η F1 χρειάζεται τον Alonso περισσότερο από το ότι ο Alonso την F1. Εξηγούμαι.Η Formula 1 έχει γίνει ήδη έρμαιο των παγκόσμιων αλλαγών όσον αφορά το περιβάλλον, την ασφάλεια, την αυτοκίνηση την ίδια. Αποτέλεσμα, να γίνει πιο soft. Πιο soft όμως έχουν γίνει και οι ίδιοι οι οδηγοί. “Drama queens” όπως ακούγαμε στον πρώτο κύκλο του True Detective. Ο Alonso μπορεί να χαρίζει πλούσιο υλικό μέσω της ενδοεπικοινωνίας, όμως είναι της παλιάς σχολής. Και μάλιστα από τους γνωστούς της παλιάς εποχής. Λείπουν τέτοιες προσωπικότητες σαν του Ισπανού. Οι ιδιόρρυθμες. Οι εκρηκτικές. Οι γεμάτες ταπεραμέντο. Που δεν φοβούνται να πουν αυτό που θέλουν. Ο Norris βγήκε να ζητήσει συγγνώμη γιατί υπονόησε πως ο Hamilton κέρδισε τον 7ο τίτλο του λόγω έλλειψης ανταγωνισμού…
Ο Spaniard είναι asset για την F1. Διαφήμιση βρε αδελφέ. Είναι μια προσωπικότητα πάνω στην οποία μπορεί να βασιστεί το σπορ, ένα από τα πρόσωπα της οργάνωσης. Μην ξεχνάμε πως μέσα σε όλα, είναι και 2 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Φανταστείτε την σημερινή F1 χωρίς Hamilton, Raikkonen. Υπάρχουν οδηγοί που καλώς ή κακώς αποτελούν την βιτρίνα του σπορ. Όπως βιτρίνα του MotoGP είναι ο «The Doctor”.
Ο λογαριασμός που θα φουσκώσει..και οι χαμένες ευκαιρίες των άλλων οδηγών
«Ρε αρθρογράφε, και το χρηματικό δεν έπαιξε ρόλο;» Χρειάστηκε να παίξει; Ο Alonso προφανώς και επιδίωξε να προσθέσει αρκετά στον τραπεζικό του λογαριασμό, διότι ζύγιασε τις καταστάσεις. Σαν persona και οδηγός, θα ωφελούσε τόσο την Renault όσο και την F1. Άρα, λογικό και το ότι ακούγεται πως μέρος του συμβολαίου του καλύφτηκε από την Formula 1. Όμως, με τόσες επιτυχίες και κάποια τρελά συμβόλαια τα τελευταία χρόνια, ο Alonso δεν…πεινάει. Δεν επιστρέφει για τα χρήματα. Όμως με την επιστροφή του, φυσικά και θα λάβει πολλά.
Και για τις θέσεις που τρώει από…νέα παιδιά; Αγαπητοί μου αναγνώστες, η Formula 1 δεν είναι ένα δίκαιο σπορ. Είναι ένα σπορ που διακρίνεται αυτός που μπαλανσάρει καλύτερα την …προίκα του με το αγωνιστικό του πρόσωπο. Δηλαδή όταν αυτά βρίσκονται σε κάποια ισορροπία. Όταν αυτό αλλάξει, τότε ευχαρίστως να συζητήσουμε σε άλλη βάση για την επιστροφή του 39αρη Alonso ή του 39αρη Schumacher. Μέχρι όμως η F1 να αποτελείται από τα μεγαλύτερα ταλέντα αυτού του κόσμου, έχουμε ακόμη δρόμο..