Οι οδηγοί της F1 εξέφρασαν την Πέμπτη (19/10) την έκπληξή τους μετά τον τετραπλασιασμό του ποσού των προστίμων που μπορούν να τους επιβάλουν.

Οι οδηγοί της F1 εξέφρασαν την Πέμπτη (19/10) την έκπληξή τους μετά τον τετραπλασιασμό του ποσού των προστίμων που μπορούν να τους επιβάλουν οι αγωνοδίκες, με ανώτατο όριο το ένα εκατομμύριο ευρώ (1,06 εκατομμύρια δολάρια).

Η αλλαγή στον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα (ISC) εγκρίθηκε σε συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στη Γενεύη. «Ο ISC είχε καθορίσει προηγουμένως ότι το μέγιστο ποσό προστίμου που μπορούν να επιβάλουν οι αγωνοδίκες είναι 250.000 ευρώ», αναφέρεται σε ανακοίνωση και συνεχίζει:

«Αυτό το ποσό δεν έχει αναθεωρηθεί ούτε τροποποιηθεί τουλάχιστον τα τελευταία 12 χρόνια και δεν αντικατοπτρίζει τις σημερινές ανάγκες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.»

Το μέγιστο πρόστιμο σε όλα τα άλλα παγκόσμια πρωταθλήματα της FIA είχε οριστεί στις 750.000 ευρώ.

«Είναι ένα τεράστιο ποσό», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο οδηγός της Φεράρι, Σαρλ Λεκλέρ, στο γκραν πρι των ΗΠΑ. «Δεν έχω ιδέα που αποσκοπεί ένα πρόστιμο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Θέλω να πω, κάποιοι οδηγοί βγάζουν λιγότερα από αυτά.»

Ο οδηγός της Χάας, Κέβιν Μάγκνουσεν, η ομάδα του οποίου έχει έναν από τους μικρότερους προϋπολογισμούς, δυσκολεύτηκε επίσης να φανταστεί τι είδους παράβαση θα έπρεπε να έχει διαπραχθεί. «Αυτό ακούγεται γελοίο», δήλωσε ο Δανός. «Ο Σαρλ μπορεί να δώσει το ρολόι του, αλλά εγώ θα εξαφανιζόμουν και δεν θα με έβρισκαν ποτέ ξανά.»

Ο Λεκλέρ είχε ένα συλλεκτικό ρολόι της Richard Mille, το οποίο αναφέρει ότι η αξία του ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια δολάρια, που κλάπηκε από τον καρπό του πέρυσι.

Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Μερτσέντες, Λιούις Χάμιλτον, στον οποίο επιβλήθηκε πρόστιμο 50.000 δολαρίων στο Κατάρ πριν από δύο Σαββατοκύριακα, δήλωσε ότι ήταν η πρώτη φορά που άκουσε κάτι τέτοιο.

Σου αρέσουν τα μοναδικά αφιερώματα; Οι σπάνιες ρετρό ιστορίες; Τα εμπεριστατωμένα κείμενα άποψης; Ή θες να ενημερώνεσαι για κάθε hot trend της ημέρας; Ό,τι και να ψάχνεις, το Debut.gr στα παρέχει όλα.

«Αν πρόκειται να επιβάλουν πρόστιμο ενός εκατομμυρίου, ας βεβαιωθούν ότι το 100% αυτού θα πάει για κάποιο σκοπό», πρόσθεσε ο Βρετανός, του οποίου το τελευταίο συμβόλαιο θα του αποφέρει, σύμφωνα με πληροφορίες, 50 εκατομμύρια λίρες (60,71 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως.

«Υπάρχουν πολλά χρήματα σε όλη αυτή τη βιομηχανία και υπάρχουν πολλά περισσότερα που πρέπει να κάνουμε όσον αφορά τη δημιουργία καλύτερης προσβασιμότητας, καλύτερης ποικιλομορφίας, περισσότερων ευκαιριών για ανθρώπους που κανονικά δεν θα είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με ένα τέτοιο άθλημα. Υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι σε όλο τον κόσμο. Οπότε, ναι. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να πάρουν αυτό το εκατομμύριο από εμένα.»

Ο κάτοχος τριών παγκόσμιων τίτλων, Μαξ Φερστάπεν, τιμωρήθηκε με πρόστιμο 50.000 ευρώ το 2021 επειδή ακούμπησε την πίσω πτέρυγα του μονοθεσίου του Χάμιλτον, μετά τις κατατακτήριες δοκιμές του γκραν πρι της Βραζιλίας.

«Αν το άγγιγμα είναι 50 χιλιάδες τότε θα ήθελα να ξέρω τι είναι ένα εκατομμύριο», δήλωσε ο οδηγός της Ρεντ Μπουλ. Η Φόρμουλα Ένα έχει δει μερικά από τα μεγαλύτερα πρόστιμα σε οποιοδήποτε άθλημα, με τη ΜακΛάρεν να είναι γνωστή για το πρόστιμο των 100 εκατομμυρίων δολαρίων και την αφαίρεση των βαθμών των κατασκευαστών σε μια διαμάχη κατασκοπείας το 2007 που αφορούσε πληροφορίες της Φεράρι.

Η βρετανική ομάδα πλήρωσε τελικά το μισό ποσό αφού το πρόστιμο μειώθηκε από την απώλεια εσόδων που προέκυψε από την αφαίρεση των βαθμών της. Στη Ρεντ Μπουλ επιβλήθηκε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι για παραβίαση του ανώτατου ορίου κόστους του αθλήματος το 2021.

Σε άλλα μέτρα που εγκρίθηκαν την Πέμπτη, η FIA απαγόρευσε τη μη εξουσιοδοτημένη κατοχή και χρήση βεγγαλικών σε αγώνες της FIA.

Αν σου αρέσει το περιεχόμενο της σελίδας μας μπορείς να μας ακολουθήσεις τόσο στο FACEBOOK και στο INSTAGRAM για περισσότερο υλικό. Α, πού είσαι; Κάνε SUBSCRIBE και στο κανάλι του Debut.gr στο Youtube για να μην χάσεις κανένα νέο βίντεο. Ακόμα εδώ είσαι; Άντε, πήγαινε! Τώρα κιόλας λέμε! Θα περιμένουμε όσο χρειαστεί! Αλήθεια λέμε, όσο κι αν δεν μας πιστεύεις!
Ακόμα εδώ είσαι; Άντε, πήγαινε! Τώρα κιόλας λέμε! Ακόμα εδώ είσαι; Άντε, πήγαινε! Τώρα κιόλας λέμε! Ακόμα εδώ είσαι; Άντε, πήγαινε! Τώρα κιόλας λέμε!  Ακόμα εδώ είσαι; Άντε, πήγαινε! Τώρα κιόλας λέμε!