Ο Κάρλος Σάινθ κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στην Formula 1 μετά από έναν απίστευτο αγώνα στο Σίλβερστοουν για το Βρετανικό GP.

Το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας στο θρυλικό Σίλβερστοουν, μας χάρισε αναμφίβολα τον καλύτερο και πιο εντυπωσιακό αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1. Μεγάλοι θριαμβευτές του η Ferrari και ο Κάρλος Σάινθ. Με τον Ισπανό πιλότο της Scuderia να πανηγυρίζει την παρθενική του νίκη έπειτα από 150 συμμετοχές στην κορωνίδα των motorsports. Οι Σέρχιο Πέρεζ (Red Bull Racing) και Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) που τερμάτισαν στην 2η και 3η θέση ξεχωριστά συμπλήρωσαν το βάθρο.

Το γεγονός βέβαια που στιγμάτισε τον αγώνα δεν ήταν άλλο από το τρομακτικό ατύχημα του Κινέζου πιλότου της Alfa Romeo Γκουάνγιου Ζου κατά την εκκίνηση. Συγκεκριμένα, στην πρώτη στροφή της πίστας, η επαφή του Πιερ Γκασλί (Alpha Tauri) με την Mercedes του Τζόρτζ Ράσελ έκανε το μονοθέσιο του Ζου να αναποδογυρίσει. Και τον rookie της Alfa να σέρνεται, πριν καταλήξει στον προστατευτικό τοίχο!

Παράλληλα ο χαοτικός πρώτος γύρος είδε πέραν του Ζου ακόμη δύο οδηγούς να εγκαταλείπουν (Ράσελ/Mercedes, Άλμπον/Williams). Ευτυχώς ο νεαρός Κινέζος παρά το τρομακτικό του ατύχημα, δεν υπέστη κάποιο σοβαρό τραυματισμό. Πράγμα για το οποίο ήταν (ακόμη μια φορά) σημαντική η συμβολή και του προστατευτικού συστήματος halo. Έτσι το Grand Prix επανεκκίνησε με καθυστέρηση.

Κατά τον 10ο γύρο ο Φερστάπεν βρήκε την ευκαιρία να βρεθεί στην κορυφή. Όμως ένα πρόβλημα στα ελαστικά ανάγκασε τον Ολλανδό πιλότο της Red Bull να μπει στα pit χάνοντας έτσι αρκετές θέσεις. Ενώ και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν έπειτα στο μονοθέσιο του έκαναν την Κυριακή του εξαιρετικά δύσκολη. Ο Σαρλ Λεκλέρ τότε ανέβηκε πρώτος, με τον Χάμιλτον ωστόσο να μένει στην πίστα για αρκετή ώρα με τα ίδιο σετ ελαστικών. Ο Βρετανός επτάκις πρωταθλητής μάλιστα για ένα διάστημα είχε και την πρωτοπορία του αγώνα. Όταν όμως μπήκε για να αλλάξει λίγο μετά τα μέσα του αγώνα βγήκε πίσω από τις Ferrari και τα πράγματα δυσκόλεψαν.

Στον 40ο γύρο η εγκατάλειψη του Οκόν (Alpine-Renault) στην μέση της πίστας έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Γεγονός που άλλαξε σημαντικά τις ισορροπίες του αγώνα. Όλοι τότε μπήκαν για να βάλουν την μαλακή γόμα ελαστικών, πλην του Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος της Ferrari ηθελημένα ή μη ρίσκαρε μένοντας με τα καταπονημένα hard.

Όταν η αγωνιστική δράση επέστρεψε, ο Σάινθ πέρασε σαν σταματημένο τον teammate του. Χτίζοντας άμεσα μια διαφορά που θα ήταν αρκετή για να φτάσει στην παρθενική του νίκη. Την ίδια ώρα οι Πέρεζ, Χάμιλτον και Λεκλέρ επιδόθηκαν σε μια φοβερή μάχη διαρκείας. Στην οποία μεγάλος χαμένος βγήκε ο οδηγός της Ferrari που παρά τις ηρωικές του μάχες τελικά περιορίστηκε στην 4η θέση.

Στα αξιοσημείωτα η πολύ καλή παρουσία του Φερνάντο Αλόνσο με τον έμπειρο Ισπανό να τοποθετεί την Alpine-Renault του στην τιμητική 5η θέση. Και φυσικά η παρουσία του Μικ Σουμάχερ (Haas) στην πρώτη δεκάδα συγκεκριμένα στην 8η θέση μετά από μία πολύ καλή εμφάνιση. Έτσι ο γιος του μεγάλου Μίκαελ Σουμάχερ κέρδισε τους πρώτους βαθμούς της καριέρας του στην Formula 1. Τερματίζοντας μόλις πίσω από τον 7ο Μαξ Φερστάπεν. Οι δυο τους μάλιστα είχαν μια συγκλονιστική μονομαχία κατά τους δύο τελευταίους γύρους. Με τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή να αναδεικνύεται τελικά νικητής παρά την “λαβωμένη” του RB18.

Οι δηλώσεις του νικητή Σάινθ και των οδηγών του βάθρου:

Πέραν της τριάδας του βάθρου (Σάινθ, Πέρεζ, Χάμιλτον) την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι: Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari), Φερνάντο Αλόνσο (Alpine-Renault), Λάντο Νόρις (Mclaren), Mαξ Φερστάπεν (Red Bull), Μικ Σουμάχερ (Haas), Σεμπάστιαν Φέτελ (Aston Martin) και Kέβιν Μάγκνουσεν (Haas).

Aναλυτικά τα αποτελέσματα:

Oι βαθμολογίες σε οδηγούς και κατασκευαστές έπειτα από 10 αγώνες

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

To επόμενο ραντεβού για το πρωτάθλημα της Formula 1 είναι προγραμματισμένο για τις 8-10 Ιουλίου στην πίστα του Σπίλμπεργκ. Εκεί όπου και θα διεξαχθεί το Grand Prix Αυστρίας. Το ενδέκατο της φετινής σεζόν.