Η έλευση του Russel στην Mercedes αλλάζει άρδην τις ισορροπίες. Θα ζήσουμε στιγμές 2007 ή η γερμανική ομάδα έχει ήδη ορίσει τους ρόλους;

Η περίοδος που μεσολαβεί μεταξύ δύο αγωνιστικών σεζόν είναι πάντα δύσκολη. Ειδικά, όταν οι υποχρεώσεις σου απέναντι στον αρχισυντάκτη παραμένουν ακέραιες, τόσο ποιοτικά, όσο και ποσοτικά. Αν βέβαια το φινάλε της σεζόν είναι όπως εκείνο του 2021, σε κάθε περίπτωση, οφείλεις να ασχοληθείς. Ύστερα, θα αντλήσεις έμπνευση και στοιχεία από την πλούσια ιστορία του αθλήματος, καλπάζοντας σε ένδοξες στιγμές του ’80 και του ’90. Στο τέλος όμως, έρχεται η στιγμή και να κοιτάξεις την σεζόν που έρχεται. Ακόμη και αν τα μονοθέσια δεν έχουν πατήσει πίστα, εύλογα αρχίζεις να θέτεις ερωτήματα.

Ειδικότερα για την σεζόν του 2022 τα ερωτήματα, (θα) είναι πολλά. Από το πως θα αποδώσουν οι ομάδες, το ποιοι θα αξιοποιήσουν (όπως συνήθως συμβαίνει) περισσότερο τους νέους κανονισμούς. Μέχρι, το ποιοι θα λάμψουν, το ποιοι θα απογοητεύσουν. Όπως, και το τι να περιμένουμε από τον George Russel, ο οποίος θα βρεθεί για πρώτη φορά στην καριέρα του (στην F1) πίσω από το τιμόνι ενός κορυφαίου μονοθέσιου, πλάι στον πιο επιτυχημένο οδηγό της δεκαετίας, Lewis Hamilton.

Θα ζήσουμε στιγμές 2007, όπου η McLaren βρέθηκε απροετοίμαστη και ενδεχομένως ανήμπορη να διαχειριστεί το «εγώ» δύο alpha οδηγών, όπως οι Hamilton και Alonso; Ή η Mercedes είχε ήδη ορίσει δικλείδες ασφαλείας, πριν την έλευση του Russel στην ομάδα; Ας δούμε τα δεδομένα, ξεκινώντας από τον νεοφερμένο, Βρετανό.

Ο Russel θα αλλάξει τις ισορροπίες, σε τι βαθμό όμως;

Ο George Russel έρχεται στην Mercedes διψασμένος. Πολύ, διψασμένος. Στην Williams προσπάθησε να λάμψει, αλλά τα μονοθέσια δεν αρκούσαν για να αναδείξουν πλήρως το ταλέντο του. Αν αγωνιζόταν 40 χρόνια πριν, όπου η οδηγική ικανότητα είχε μεγαλύτερη βαρύτητα, ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά. Ο Russel διψάει για βαθμούς, βάθρα, νίκες, πρωταθλήματα. Διψάει να κοντραριστεί με τους καλύτερους του grid, και ειδικότερα με τον 7κις παγκόσμιο πρωταθλητή και team mate του, Lewis Hamilton. Τον οποίο, στον αγώνα που πέρσι αντικατέστησε, έχοντας οδηγήσει το μονοθέσιο πρώτη φορά την Παρασκευή και χωρίς αυτό να είναι στα μέτρα του, πήρε την Pole Position και προπορευόταν στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Από την μεριά του λοιπόν ο Russel, αν είχε/έχει το ελεύθερο για το 2022, θα τα έδινε/δώσει όλα. Και αν θελήσει, μπορεί να δώσει, και διεκδικήσει τα μέγιστα. Πάμε όμως να δούμε και τα δεδομένα γύρω από την ομάδα του Barkley.

Η πεισμωμένη Mercedes μετά το πρώτο χαμένο πρωτάθλημα της από το 2014

Η Mercedes, προέρχεται από μια σεζόν απόλυτης ψυχρολουσίας. Στο Γερμανικό εργοστάσιο, ακόμη δεν έχουν χωνέψει ούτε και έχουν αποδεχτεί τον τρόπο με τον οποίο έχασαν το πρωτάθλημα οδηγών. Και πέραν αυτού, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι η πρώτη φορά από το μακρινό 2014 όπου κάποιος τίτλος δεν καταλήγει στις τάξεις της. Τι σημαίνουν αυτά; Πως η Mercedes το 2022, θα είναι μια πολεμική μηχανή.

Η ήττα, ακόμη και σε επίπεδο νίκης αγώνα είναι πλέον διαπιστωμένο πως πεισμώνει τους Γερμανούς, που δεν μπορούν να συμβιβαστούν με τίποτα λιγότερο από το απόλυτο. Πρόκειται για μια ομάδα που ήδη από την είσοδο της το 2010 την χαρακτηρίζει η συγκρότηση, το ολοκληρωμένο πλάνο και η πίστη σε αυτό, η πειθαρχία. Δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη του, ακόμη και αν πρόκειται για τον βαθμό που δίνει ο ταχύτερος γύρος του αγώνα. Θα βάλουν τον οδηγό τους δύο, ακόμη και τρεις φορές στα Pits για φρέσκο σετ ελαστικών. Μέχρι, να καταφέρει να κάνει ταχύτερο γύρο από τον αντίπαλο, ακόμη και βρισκόμενος -τελικά- εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας, δεν πάρει τον βαθμό αυτόν. Σημασία έχει ότι δεν θα τον πάρει ούτε και ο αντίπαλος. Αυτή είναι καλώς ή κακώς η νοοτροπία της ομάδας. Και το 2022 θα θέλουν όσο τίποτε άλλο να επιστρέψουν στην (απόλυτη) κορυφή.

Ειδικά φέτος λοιπόν, δεν θα θέλει ούτε να παίξει, ούτε και να ρισκάρει. Θεωρώ πως έχει εξηγήσει την κατάσταση των πραγμάτων στον Russel, και εκείνος φυσικά για να είναι πλέον οδηγός της, την έχει αποδεχθεί. Το ποια είναι η κατάσταση, θα το εξηγήσουμε παρακάτω. Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που δεν μπορούμε να παραλείψουμε, είναι η ενδεχόμενη ανταγωνιστικότητα ομάδων πλην της Red Bull. Η τελευταία φορά που στην Mercedes “επέτρεψαν” στους οδηγούς της να μονομαχήσουν, ήταν το 2016, όταν ομάδα και μονοθέσιο ήταν τόσο μπροστά από τον ανταγωνισμό, που δεν έκαναν το απόλυτο στις νίκες μονάχα λόγω των μεταξύ τους επαφών και συγκρούσεων. Φέτος όμως τα πράγματα είναι ρευστά, απρόβλεπτα. Ποιος μπορεί να αποκλείσει μια δυνατή McLaren; Μια δυνατή Ferrari; Μια κάποια άλλη έκπληξη, από το midfield; Σε μια τέτοια περίπτωση, η Mercedes θα έχει έναν ακόμη λόγο να μην ρισκάρει ούτε, έναν, βαθμό. Διότι ο ανταγωνισμός μειώνει τα περιθώρια σοβαρού προβαδίσματος στο πρωτάθλημα.

Ο απόλυτος star Lewis Hamilton, που θα συνεχίσει ακάθεκτος για το κυνήγι του 8ου τίτλου του

Πάμε τώρα και στην κατάσταση που η Mercedes εξήγησε στον Russel, η οποία έχει να κάνει ξεκάθαρα, με τον Lewis Hamilton. Ο πολύπειρος Βρετανός, μπορεί ηλικιακά να βρίσκεται στην δύση της καριέρας του, όμως βάσει όρεξης και πνευματικής αλλά και φυσικής κατάστασης, βρίσκεται ακόμη σε κορυφαίο επίπεδο. Ενδεχομένως σήμερα, ο Βρετανός να είναι ένας ακόμη πιο γρήγορος και ολοκληρωμένος οδηγός από εκείνον που ήταν πριν 5 ή 10 χρόνια. Και, αν κρίνουμε από τον Fernando Alonso, μπορεί να έχει ακόμη μπροστά του άλλα 4-5 «καλά» αγωνιστικά χρόνια. Τι σημαίνει αυτό θα αναρωτιέστε. Σίγουρα, το ότι ο Hamilton δεν θέλει να κάνει στην άκρη. Να παραγκωνιστεί. Ήταν, είναι και θέλει να συνεχίσει να είναι ο απόλυτος σταρ της ομάδας, τόσο επειδή εξ αρχής το απαίτησε λόγω χαρακτήρα, κλάσης και χαρακτηριστικών προσωπικότητας, αλλά και επειδή είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός της ομάδας, έχοντας πρακτικά μονοπωλήσει το ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια.

Ως εκ τούτου, ο Lewis Hamilton στην φάση που βρίσκεται τώρα, δεν θα ήθελε με τίποτα δίπλα του έναν νέο, διψασμένο για διακρίσεις οδηγό να τον κοντράρει. Ο Russel έχει τα φόντα να γίνει αυτός ο οδηγός. Αλλά όσο ο Hamilton βρίσκεται στην ομάδα, οι όροι του συμβολαίου θα είναι διαφορετικοί. Ο 7κις παγκόσμιος πρωταθλητής έχει χτίσει την ομάδα γύρω του ενώ φέρνει και ζεστό χρήμα μέσω χορηγιών. Είναι ένα «άτι» το οποίο δεν πληγώνεις με οποιοδήποτε τρόπο. Τέλος, ο 37χρονος Βρετανός δεν θα επέτρεπε σε κανέναν να χαλάσει, ή να προσπαθήσει να χαλάσει την εικόνα του. Έχει μια πολύ επιτυχημένη πορεία και, καλώς ή κακώς, δεν είναι
οδηγός τύπου «Valentino Rossi» που θα μπει στην διαδικασία να τσαλακωθεί, να παλέψει, που θα πέσει από τον θρόνο του.

Στο δια ταύτα

Κλείνω, σκεπτόμενος συνολικά τα δεδομένα: O Russel είναι ακόμη πολύ νέος. Και ξέρει πως αν «κουμπώσει» στην Mercedes, έχει το ταλέντο για να μείνει για χρόνια. Και, μόλις ο Hamilton βρεθεί εκτός ομάδας, είτε λόγω αποχώρησης του από το άθλημα, είτε λόγω μεταγραφής, θα γίνει εκείνος το πρώτο βιολί. Ο πρώτος οδηγός. Τελικώς, το να κάνει κάτι παράτολμο του χρόνου, περισσότερο θα τον βλάψει, παρά θα τον ωφελήσει. Βέβαια, επειδή κανείς μας δεν γνωρίζει για τις συμφωνίες και τα συμβόλαια που υπογράφονται, παρά κάνει προβλέψεις και εικασίες, αναμένουμε τον πρώτο αγώνα για να μάθουμε περισσότερα. Η ιστορία μας έχει δείξει, ότι όταν το αίμα «βράζει» δύσκολα συγκρατείται. Ο Sebastian Vettel το διαπίστωσε με τον χειρότερο τρόπο το 2014, όταν ο νεοφερμένος Daniel Ricciardo τον κέρδισε κατά κράτος. Και ο Γερμανός πρώτο βιολί ήταν, με 4 σερί τίτλους στην πλάτη του. Η κάθε ομάδα όμως και μόνο γνωρίζει ποιο είναι το καλύτερο για την ίδια και πως μπορεί και πρέπει να διαχειριστεί τα δεδομένα….είδωμεν.