Αλόνσο: «Σχεδίαζα να αποχωρήσω από τη Formula 1 μετά το 2009»
Ο Φερνάντο Αλόνσο αποκάλυψε ότι είχε την πρόθεση να αποχωρήσει από τη Φόρμουλα Ένα την ίδια δεκαετία που είχε αρχίσει την καριέρα του.
Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι πρότυπο… μακροβιότητας στη Φόρμουλα Ένα, αφού στα 43 του διατηρεί το ίδιο πάθος για τους αγώνες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής είναι αυτή τη στιγμή ο πιο έμπειρος οδηγός στην διοργάνωση, καθώς στο γκραν πρι που θα διεξαχθεί το βράδυ της Κυριακής (27/10, 22:00) στην Πόλη του Μεξικού θα φτάσει τις 400 συμμετοχές στη Φόρμουλα Ένα.
Αν σου αρέσει το περιεχόμενο της σελίδας μας μπορείς να μας ακολουθήσεις και στα social media. Επειδή ξέρουμε ότι ίσως δεν ψάξεις, σου τα έχουμε έτοιμα. Στο link εδώ κάνεις like στο Facebook. Βέβαια, επειδή ίσως είσαι πιο πολύ της εικόνας, κάνε follow στο Instagram. Λοιπόν, τι περιμένεις για να το κάνεις; Δύο κλικ παραπάνω είναι.
Ο Ισπανός οδηγός είναι με διαφορά στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας, καθώς ο πλησιέστερος… «διώκτης» του είναι ο Φινλανδός Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος έβαλε τέλος στην καριέρα του το 2021, ύστερα από 353 συμμετοχές σε γκραν πρι. Όμως, ο «πιλότος» από το Οβιέδο αποκάλυψε ότι σχεδίαζε να αποχωρήσει από τη Φόρμουλα Ένα μετά την ολοκλήρωση του συμβολαίου που είχε υπογράψει με τη McLaren στο τέλος του 2009.
Ο Φερνάντο Αλόνσο Ντίαθ, όπως είναι το πλήρες όνομα του πολύπειρου Ισπανού, έκανε ντεμπούτο στη Φόρμουλα Ένα με τη Minardi το 2001, ενώ το 2002 έγινε οδηγός δοκιμών στη Renault, πριν πάρει θέση οδηγού αγώνων στην ομάδα, με την οποία στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 2005 και το 2006. Υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με τη McLaren, προκειμένου να «τρέξει» για λογαριασμό της βρετανικής ομάδας το 2007, το 2008 και το 2009, ωστόσο η συνεργασία των δύο πλευρών ολοκληρώθηκε μόλις μετά από ένα χρόνο, λόγω των κακών μεταξύ τους σχέσεων.
Σε περίπτωση που σου αρέσει το περιεχόμενο της σελίδας μας μπορείς να μας ακολουθήσεις φυσικά και στο YouTube.
Το 2008 ο Αλόνσο επέστρεψε στη Renault, ενώ το 2010 εντάχθηκε στο δυναμικό της Ferrari. Μετά από μια πενταετία στους «κόκκινους» επέστρεψε στη McLaren το 2015, ωστόσο, ύστερα από τέσσερις πολύ κακές σεζόν (καθώς η σύμπραξη της βρετανικής ομάδας με τη Honda δεν είχε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα), ο Αλόνσο αποχώρησε από τη Φόρμουλα Ένα για δύο χρόνια, πριν επιστρέψει το 2021 με την Alpine (σ.σ. πρώην Renault), ενώ μεταπήδησε στην Aston Martin για το 2023.
Ερωτηθείς στο πλαίσιο του podcast “Beyond The Grid” για το πως θα έβλεπε την εξέλιξη της καριέρας του ο 19χρονος εαυτός του, όταν έπαιρνε θέση στην εκκίνηση για τον «παρθενικό» αγώνα της καριέρας του, στη Μελβούρνη το 2001, ο Αλόνσο τόνισε: «Στην πραγματικότητα δεν σκεφτόμουν πάρα πολύ το μέλλον. Ήμουν ένας οδηγός που το όνειρό του γινόταν πραγματικότητα, οδηγούσε στη Φόρμουλα Ένα, τον πρώτο αγώνα του. Θα έλεγα ότι δεν είχα έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη για την καριέρα μου. Δεν ήξερα ακριβώς ποιος ήταν ο επόμενος αγώνας, ποια θα ήταν η επόμενη ομάδα μου, αυτοσχεδίαζα. Κάθε αγωνιστικό τριήμερο ήταν μια νέα περιπέτεια».
Σε περίπτωση που σου αρέσει το περιεχόμενο της σελίδας μας μπορείς να μας ακολουθήσεις φυσικά και στο YouTube.
Και στη συνέχεια ο Ισπανός αποκάλυψε ότι είχε την πρόθεση να αποχωρήσει από τη Φόρμουλα Ένα την ίδια δεκαετία που είχε αρχίσει την καριέρα του στο σπορ: «Αυτό που θα έλεγα είναι ότι, όταν κατέκτησα το πρωτάθλημα το 2006 και στη συνέχεια πήγα στη McLaren, είχα ένα τριετές συμβόλαιο. Ήμουν 99% σίγουρος ότι το 2009 θα ήταν η τελευταία σεζόν μου στη Φόρμουλα Ένα. Αυτό ήταν το πλάνο μου. Ένα πολύ ξεκάθαρο πλάνο στο μυαλό μου. Κατέκτησα το πρωτάθλημα το 2005, ξανά το 2006, πήγα στη McLaren για τρία χρόνια και αυτό ήταν το τελευταίο συμβόλαιό μου στο μυαλό μου».
Όταν ρωτήθηκε γιατί είχε αυτό το πλάνο και τι σχεδίαζε να κάνει, εάν είχε αποχωρήσει πριν από τα 30 του, ο Ισπανός είπε μεταξύ άλλων: «Δεν ξέρω! Ίσως δεν υπήρχε λόγος γι’ αυτό, αλλά, όταν υπέγραψα αυτό το συμβόλαιο, ένα τριετές συμβόλαιο, γι’ αυτό στο μυαλό μου τότε ήταν σαν ένα μακροχρόνιο συμβόλαιο. Εντάξει, τρία χρόνια είναι ίσως ένα μεγάλο διάστημα, αλλά έχω ήδη εκπληρώσει το όνειρό μου, έχω κατακτήσει το πρωτάθλημα δύο φορές.
Σε περίπτωση που σου αρέσει το περιεχόμενο της σελίδας μας μπορείς να μας ακολουθήσεις φυσικά και στο YouTube.
Αυτό ήταν πέρα από την πιο τρελή φαντασία μου, να είμαι ένας πρωταθλητής Φόρμουλα Ένα. Επομένως, τί άλλο μπορώ να κάνω εδώ; Έτσι υπέγραψα αυτό το συμβόλαιο στη McLaren και ήλπιζα να κατακτήσω περισσότερα πρωταθλήματα, ήλπιζα να νικήσω σε περισσότερους αγώνες. Όμως, μετά τη Φόρμουλα Ένα, υπάρχει μια διαφορετική ζωή έξω, και μάλιστα όχι τόσο πολύ για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σκεφτόμουν ότι θα έχω μια οικογένεια, θα κάνω κανονικά πράγματα, κανονικές ημέρες. Δεν νομίζω ότι ο 19χρονος Φερνάντο Αλόνσο της Minardi του 2001 θα σκεφτόταν κάτι παράξενο για τα 400 γκραν πρι, επειδή δεν σκεφτόμουν πάρα πολύ για το μέλλον. Αλλά το 2007 σίγουρα, αυτό θα ήταν μια έκπληξη».
Ερωτηθείς για τα συναισθήματά του, καθώς φτάνει τα 400 γκραν πρι, ο Αλόνσο παραδέχθηκε ότι το νούμερο αυτό είναι «τρελό»: «Είναι, είναι, νομίζω, τα 400 γκραν πρι – μολονότι νομίζω ότι τώρα το καλαντάρι είναι λίγο μεγαλύτερο και συγκεντρώνεις 24 αγώνες κάθε χρόνο, και όχι όπως στο παρελθόν – αλλά, ναι, λαμβάνοντας υπόψη ότι ήμουν δύο χρόνια εκτός, το 2019 και το 2020, το να φτάσω τα 400 τώρα είναι ένα μεγάλο νούμερο. Είναι ένας τρόπος να δείξω το πάθος μου για το σπορ και για τη Φόρμουλα Ένα».
Σε περίπτωση που σου αρέσει το περιεχόμενο της σελίδας μας μπορείς να μας ακολουθήσεις φυσικά και στο YouTube.
Όσο για το αν είναι υπερήφανος που έφτασε στο ορόσημο των 400 γκραν πρι, ο Αλόνσο άφησε να εννοηθεί ότι η υπερηφάνεια είναι η λάθος λέξη, καθώς τόνισε μεταξύ άλλων ότι «δεν σημαίνει τόσα πολλά για μένα αυτή τη στιγμή, γιατί αγωνίζεσαι και είσαι συγκεντρωμένος στο επόμενο τριήμερο» και κατέληξε: «Όπως είπα, αυτό δείχνει απλώς την αγάπη μου για τους αγώνες, για τη Φόρμουλα Ένα και πόσο πολύ απολαμβάνω αυτόν τον τρόπο ζωής, το μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικά. Ακόμα κι αν τα ταξίδια είναι απαιτητικά, οι αγώνες απλώς ξεπληρώνουν όλες τις θυσίες».