FIA: Μείωσε το όριο ηλικίας για τη superlicence, ανοίγει ο δρόμος για Αντονέλι
Οι ελπίδες του νεαρού οδηγού της Mercedes, Αντρέα Κίμι Αντονέλι, να «τρέξει» το 2024 στη Φόρμουλα Ένα αυξήθηκαν μετά την αλλαγή της FIA
Οι ελπίδες του νεαρού οδηγού της Mercedes, Αντρέα Κίμι Αντονέλι, να «τρέξει» το 2024 στη Φόρμουλα Ένα πήραν σημαντική «ώθηση», καθώς η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) μείωσε το ελάχιστο όριο ηλικίας στα 17 έτη.
FIA ενημέρωσε παράρτημα του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικά της, για να προσθέσει έναν όρο που δηλώνει ότι, μολονότι η ελάχιστη ηλικία για την απαιτούμενη “superlicence” (σ.σ. η άδεια που απαιτείται, προκειμένου ένας οδηγός να έχει τη δυνατότητα να «τρέχει» στη Φόρμουλα Ένα), για να οδηγήσει κάποιος στη Φόρμουλα Ένα, είναι τα 18 έτη, μπορεί να χορηγηθεί ειδική εξαίρεση σε ορισμένους οδηγούς, προκειμένου να την πάρουν στα 17.
Αυτή η εξέλιξη επηρεάζει και τις απαιτήσεις για μια superlicence που αφορά μόνο στα ελεύθερα δοκιμαστικά, για την οποία υπάρχει η ίδια διατύπωση, όπερ σημαίνει ότι ο νεαρός Ιταλός μπορεί να κάνει ντεμπούτο σε ελεύθερα δοκιμαστικά Φόρμουλα Ένα πριν τα 18α γενέθλιά του, τα οποία θα γιορτάσει στις 25 Αυγούστου.
Αν σου αρέσει το περιεχόμενο της σελίδας μας μπορείς να μας ακολουθήσεις και στα social media. Επειδή ξέρουμε ότι ίσως δεν ψάξεις, σου τα έχουμε έτοιμα. Στο link εδώ κάνεις like στο Facebook. Βέβαια, επειδή ίσως είσαι πιο πολύ της εικόνας, κάνε follow στο Instagram. Λοιπόν, τι περιμένεις για να το κάνεις; Δύο κλικ παραπάνω είναι.
Ο Αντονέλι αναμένεται εδώ και καιρό ότι θα πάρει τη θέση οδηγού αγώνων της Mercedes για το 2025, η οποία είναι αυτή τη στιγμή… άδεια, καθώς ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον, αποχωρεί στο τέλος της χρονιάς με προορισμό τη Ferrari. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, ο νεαρός Αντρέα, ο οποίος πήρε ως δεύτερο όνομα το Κίμι, καθώς ο πατήρ Αντονέλι είναι θαυμαστής του Κίμι Ραϊκόνεν, θα είναι ο παρτενέρ του Τζορτζ Ράσελ στη γερμανική ομάδα.
Η Mercedes υποστηρίζει τον Ιταλό από τότε που «έτρεχε» σε αγώνες καρτ και η γρήγορη πρόοδός του στα πρωταθλήματα μονοθεσίων έχει έρθει με την κατάκτηση του τίτλου στην ιταλική Φόρμουλα 4 του 2022 και στο Formula Regional European Championship του 2023. Πανηγύρισε και τους δύο τίτλους με την Prema, με την οποία «τρέχει» φέτος στην «παρθενική» σεζόν της καριέρας του στη Φόρμουλα 2.
Δημοσιεύματα ΜΜΕ ανέφεραν ότι νωρίτερα φέτος έγινε ερώτηση στη FIA σχετικά με τη χορήγηση superlicence στον Αντονέλι, μολονότι δεν ήταν ακόμη 18 ετών, κάτι στο οποίο η Διεθνής Ομοσπονδία φαίνεται να έχει ανταπροκριθεί μέσω των αλλαγών της στους κανονισμούς.
Οι αλλαγές αυτές σημαίνουν ότι ο Αντονέλι θα μπορούσε θεωρητικά να κάνει το ντεμπούτο του σε ελεύθερα δοκιμαστικά -ή ακόμη και να αγωνιστεί- πριν από την καλοκαιρινή διακοπή της Φόρμουλα Ένα, εάν η FIA κρίνει ότι ο Ιταλός πληροί τα κριτήρια που έχει θέσει.
Νωρίτερα μέσα στη σεζόν δημοσιεύματα ΜΜΕ ανέφεραν ότι ο Αντονέλι επρόκειτο να αντικαταστήσει στη Williams τον Λόγκαν Σάρτζεντ μεσούσης της περιόδου, εξ ου και το αίτημα να «κατέβει» το ελάχιστο όριο ηλικίας στα 17, αλλά ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Τζέιμς Βάουλς, διέψευσε αυτό το «σενάριο».