Ο πολύπειρος Carlos Sainz, σε αναζήτηση του επόμενου σταθμού της καριέρας του. Οι διαθέσιμες θέσεις, οι ιδιαιτερότητες τους και ο ρόλος που αναμένει να έχει.

Στην αρθρογραφία που εγώ υπηρετώ σαν έννοια, το να δηλώσεις ποιος είσαι, δεν είναι «ποινικά κολάσιμο». Βεβαίως, οφείλεις να είσαι σε θέση να διαχωρίζεις την γνώμη σου από τα γεγονότα. Και στο τέλος της ημέρας να είσαι ένας αρθρογράφος με ακεραιότητα.

Τούτου λεχθέντος, δεν θα κρύψω πως στην μετά – Massa εποχή μου, συμπάθησα τον Carlos Sainz. Και τον υποστήριζα παράλληλα, ή αν θέλετε ταυτόχρονα, με την Scuderia Ferrari.

Ο ρομαντικός Jean Alesi και το ποιόν του Sainz που θα τον κάνουν περιζήτητο το 2024

Ως εκ τούτου, κρίνω σκόπιμο να ανατρέξω στις δηλώσεις του αγαπητού πρώην οδηγού της ιταλικής ομάδας, Jean Alesi: «…δεν το άξιζε (σ.σ την απομάκρυνση του). Είναι ένας πραγματικός gentleman”. “Η στάση του και οι επιδόσεις του τα τελευταία χρόνια ήταν παραπάνω από θετικές, έως και εκπληκτικές. Αποτελέσματα, ανταγωνιστικότητα και πειθαρχία». «Ένας πραγματικός gentleman που βρίσκεται σε μια άβολη θέση που δεν του αξίζει».

Σε αντίθεση με τα όσα ο πολύς κόσμος πιστεύει για τον Ισπανό, το ταλέντο του και η σκληρή δουλειά του αναγνωρίζονται ακόμη. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ούτε το ότι βρέθηκε στην McLaren ούτε και το ότι θα κλείσει 4 χρόνια στην Ferrari. Αλήθεια, πόσοι οδηγοί μπορούν να «καυχιούνται» για κάτι αντίστοιχο;

Ο Sainz «χάνει» στα μάτια των πολλών διότι δεν είναι θεαματικός. Κάνει ήσυχη δουλειά και ποντάρει πολλά στην σταθερότητα των αποτελεσμάτων του. Μην ξεχνάμε πως, η Formula 1 δεν είναι σπριντ, αλλά μαραθώνιος. Και σε ένα τέτοιο περιβάλλον πρόκειται για έναν πιλότο, ο οποίος μπορεί να είναι ανταγωνιστικός. Και φυσικά ένα περιβάλλον στο οποίο, πρέπει να ανήκει. Το ερώτημα που προκύπτει λογικά είναι το : Και μετά το 2024, τι;

Η κορυφή που ήδη άγγιξε και το ξετύλιγμα του κουβαριού των διαθέσιμων θέσεων

Με τον Lewis Hamilton να ντύνεται στα κόκκινα από το 2025, ο Sainz των δύο νικών και 19 βάθρων, είναι σε αναζήτηση ομάδας. Που όμως -κακά τα ψέματα- θα πρέπει να φέρει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και πειστήρια. Και εξηγούμαι.

Αρχικά, σε επίπεδο prestige, εικόνας, βαρύτητας ονόματος και ιστορίας, ο Sainz άγγιξε ήδη το απόλυτο. Έχει οδηγήσει για τις δύο πιο ιστορικές ομάδες του grid, άρα πλέον δεν μπορεί να ελπίζει σε κάτι ανώτερο, καλύτερο αν προτιμάτε, σε αυτόν τον τομέα.

Από την άλλη, όντας σε μια πολύ παραγωγική ηλικιακά φάση και έχοντας ήδη εμπειρία 10 σεζόν (μαζί με εκείνη του 2024), δεν θα συμβιβαστεί εύκολα με κάποια θέση σε μικρομεσαία ομάδα, τουλάχιστον σε τέτοια που να μην υπάρχει άμεσα πλάνο ανόδου και διεκδίκησης της κορυφής. Παράδειγμα ομάδας που κινήθηκε ανοδικά τα τελευταία χρόνια ήταν η Aston Martin, ελέω των κεφαλαίων του νέου ιδιοκτήτη, Lawrence Stroll.

Το να πειστεί από ένα νέο project φαντάζει πιθανό, ειδικότερα αν του ανατεθεί ρόλος πρώτου οδηγού στην ομάδα και πρακτικά αποτελέσει εκείνος το πρώτο όνομα, τον έμπειρο πιλότο γύρω από τον οποίο θα στηθεί το όλο εγχείρημα. Κρατήστε το αυτό, διότι από το 2025 θα έχουμε την είσοδο νέου κατασκευαστή. Πάμε και στα πιο πρακτικά;

Εκ των κορυφαίων σε απόδοση ομάδων, είναι μονάχα οι Red Bull, Mercedes και Aston Martin που έχουν στις τάξεις τους οδηγούς με συμβόλαιο που λήγει του χρόνου. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τις θέσεις των Hamilton, Alonso, Perez και Stroll. Αν και, η τελευταία θα βρίσκαμε αδύνατο να καλυφθεί από άλλον πιλότο πέραν του Καναδού, γιού του ιδιοκτήτη της ομάδος.

Κάθε μια θέση εκ των παραπάνω αποτελεί ένα διαφορετικό στοίχημα, με τις δικές της ιδιαιτερότητες και δυσκολίες. Όμως, δεν είναι μόνο αυτές.

Η επιπλέον επιλογή που δίνει μια διαφορετική προοπτική στον Ισπανό

Ας βγάλουμε από το κάδρο τις Williams και Haas που σε αυτήν την φάση παλεύουν για να βρεθούν στο μέσο του grid. Ας πράξουμε το ίδιο και με την Visa Cash App RB (όνομα ομάδας είναι αυτό;) η οποία και να έφτιαχνε τόσο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, δεν θα μπορούσε να διεκδικήσει πρωτάθλημα ελέω Red Bull (γράψε μας και άλλα δεδομένα πράγματα αρθρογράφε) αλλά και την Alpine. Μας μένει η Sauber. Η οποία, αφού έλυσε την συνεργασία της με την Alfa Romeo, βρέθηκε σε νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, με την Audi να κάνει την είσοδο της ως κατασκευαστής κινητήρων, από το 2026.

Οπότε ο Carlos Sainz, έχει μάλλον 3 + 1 διαθέσιμες επιλογές.

O Alonso, η προσέγγιση της Mercedes και το ντόμινο των αποφάσεων (των άλλων)

Τώρα, αν πιάσουμε την κάθε μια ξεχωριστά, θα δούμε πως στο τέλος αλληλοσυνδέονται. Για παράδειγμα, για να μείνει κενή θέση στην AM, θα πρέπει ο Alonso να προβεί πρώτος σε κίνηση εθελούσιας εξόδου. Που θα οφείλεται είτε στο ότι το project της Aston Martin για μετά το 2026 και τους νέους τεχνικούς κανονισμούς δεν θα καλύπτει τα στάνταρ του, είτε/και ότι το project της Mercedes θα είναι καλύτερο, πιο ελπιδοφόρο και τελικά, προτιμότερο.

Για τον 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή η επιλογή της Red Bull δεν μου φαντάζει λογική. Σκεπτόμενος πως δεν θα ήθελαν ούτε και οι ίδιοι να αμφισβητήσουν τον Verstappen. Κάνοντας το κιόλας φέρνοντας τον μοναδικό παγκόσμιο πρωταθλητή που δεν θα έχει συμβόλαιο. Πλάι σε ποιον;  Στον οδηγό που τους έχει χαρίσει τέτοιες συγκινήσεις, όπως είναι ο Ολλανδός. Δεν έχει να κάνει τόσο με το αν ο Ισπανός θα αμφισβητούσε τον Max Verstappen αγωνιστικά, αλλά οι ισορροπίες -καλώς ή κακώς- θα άλλαζαν.

Η Aston Martin πάλι θα ταίριαζε στα «θέλω» του Sainz. Μια ομάδα με δίψα να κάνει το βήμα παραπάνω, ένας team mate που δεν φοβίζει, και ένα περιβάλλον στο οποίο θα μπορούσε να επιβληθεί. Όμως προς ώρας, δεν έχει εκείνος τον πρώτο λόγο.

Η Mercedes από την άλλη, έχοντας ήδη κάποιους ελπιδοφόρους πιλότους από τις μικρότερες κατηγορίες να τις χτυπάνε (επίμονα) την πόρτα, θα έλεγα πως αν έκανε κίνηση για οδηγό με εμπειρία από την F1, θα πήγαινε μόνο στην λύση Alonso. Δεδομένου μάλιστα πως θα επρόκειτο για κίνηση τεράστιας σημασίας τόσο αγωνιστικά, όσο και διαφημιστικά. Ενδεχομένως αρκετά κοντά στο επίπεδο εκείνης του Ferrari – Hamilton. Το σπορ έχει και την business πλευρά του, μην το ξεχνάμε, και το όνομα του Alonso έχει άλλη βαρύτητα από εκείνο του Sainz.

Επανασυνδέσεις, ενδυνάμωση σχέσεων και μια προβληματική προοπτική

Η Red Bull από την άλλη θα μπορούσε να θέλει πίσω τον Sainz. Μην ξεχνάμε πως έχει ένα βαρύ βιογραφικό, και ούτως ή άλλως, ο ίδιος αποτελεί προϊόν των ακαδημιών της. Απλώς στάθηκε άτυχος, διότι τότε στον δρόμο του βρέθηκε ο Max Verstappen. Με τον οποίο έγιναν για λίγο team mates στην Toro Rosso το 2015. Το ερώτημα είναι, θα ήθελε ο Ισπανός να βρεθεί σε θέση κυνηγού;  Πλάι μάλιστα στον αδιαμφισβήτητο αγωνιστικά και επικοινωνιακά ηγέτη της Αυστριακής ομάδας. Αν το κάνει, θα κινδυνέψει να γεμίσει τις σελίδες της βιογραφίας του με ιστορίες σαν εκείνες που θα διηγηθεί κάποια στιγμή και ο Perez. Όχι δηλαδή, τις ιδανικότερες.

Οι σχέσεις της  οικογένειας Sainz και της Red Bull είναι καλές. Και σίγουρα μια τέτοια εκ νέου σύνδεση θα λειτουργούσε ευεργετικά. Μην ξεχνάμε και το τι χορηγούς φέρνει μαζί του ο Sainz. ‘Ομως θαρρώ πως πρώτος στην λίστα της Red Bull αν ο Perez δεν ανανεώσει, θα είναι ο Daniel Ricciardo.

Το στοίχημα της Audi ίσως έχει υποτιμηθεί από την κοινή γνώμη

Για το τέλος, άφησα την περίπτωση που μοιάζει ιδανικότερη και αρκετά πιθανή, εκείνη της Sauber – Audi. Οι σχέσεις της Audi με τον Carlos Sainz Sr. είναι πολύ καλές. Εξάλλου, με την γερμανική εταιρεία έτρεξε φέτος και στο Ράλι Ντακάρ. Και είναι δεδομένο πως κάποιες συζητήσεις γύρω από το μέλλον του γιου του θα έχουν ήδη, ξεκινήσει. Πρόκειται για στοίχημα διότι η αυτόνομη Sauber αυτήν την στιγμή «βολοδέρνει» στο βάθος του grid. Και όπως γνωρίζουμε ένα νέο project εμπεριέχει πάντα, ρίσκο. Όμως οι Γερμανοί σίγουρα δεν πήραν την απόφαση να κάνουν μια τόσο μεγάλη επένδυση στον χώρο, απλώς για να καλύψουν τις θέσεις 4 έως 10. Ή ακόμη χειρότερα τις θέσεις 4 έως 20. Θα μπουν για να κερδίσουν, όπως το έκανε και η Mercedes το 2010.

Aston Martin, Audi – Sauber, ή κάτι άλλο; Οτιδήποτε και αν επιλέξει ο Ισπανός, θα πρέπει να περιμένουμε να βασίζεται εν πολλοίς και στο πως θα αποδώσει φέτος. Ο Villenueve το έθεσε κομψά « Ο Sainz δεν θα έχει κανένα ενδιαφέρον να ακολουθήσει team orders φέτος. Τα αποτελέσματα για την Ferrari (τα ομαδικά) για εκείνον θα έχουν μηδενική αξία. Το μόνο που θα μετρήσει είναι τα δικά του, αποτελέσματα.»

Και με βάση την παραπάνω άποψη, ο Carlos Sainz θα ντυθεί κατά μια έννοια, “Πηνελόπη”. Οι μνηστήρες, αναμένονται…