Μουντιάλ 2030: Οι χορηγοί… πανηγυρίζουν
Η διεξαγωγή του Μουντιάλ του 2030 σε έξι διαφορετικές χώρες θα μπορούσε να προκαλέσει αμέτρητους «πονοκεφάλους» ως προς τις μετακινήσεις των Εθνικών Ομάδων, όμως θα ωφελήσει πάρα πολύ τους χορηγούς και τους διαφημιστές.
Η διεξαγωγή του Μουντιάλ του 2030 σε έξι διαφορετικές χώρες θα μπορούσε να προκαλέσει αμέτρητους «πονοκεφάλους» ως προς τις μετακινήσεις των Εθνικών Ομάδων, όμως απ’ την άλλη ένα τουρνουά σε τρεις ηπείρους θα ωφελήσει πάρα πολύ τους χορηγούς και τους διαφημιστές που επιδιώκουν να επεκτείνουν τις επωνυμίες τους παγκοσμίως, όπως ανέφεραν ειδικοί στο αθλητικό μάρκετινγκ.
Η FIFA «έδωσε» την περασμένη εβδομάδα το Μουντιάλ του 2030 στην Ισπανία, την Πορτογαλία και το Μαρόκο, ωστόσο αποφάσισε να εντάξει στη διεξαγωγή του τουρνουά και τις Ουρουγουάη, Αργεντινή και Παραγουάη, για να φιλοξενήσουν τρεις αγώνες και να σηματοδοτήσουν την εκατονταετηρίδα της διοργάνωσης.
Σου αρέσουν τα μοναδικά αφιερώματα; Οι σπάνιες ρετρό ιστορίες; Τα εμπεριστατωμένα κείμενα άποψης; Ή θες να ενημερώνεσαι για κάθε hot trend της ημέρας; Ό,τι και να ψάχνεις, το Debut.gr στα παρέχει όλα.
«Θα είναι ένα… χάος για τους παίκτες και για όποιον θέλει να παρακολουθήσει αγώνες», είπε στο Reuters ο Μπομπ Ντόρφμαν, ειδικός στο αθλητικό μάρκετινγκ και δημιουργικός διευθυντής της Pinnacle Advertising.
«Αλλά για τους διαφημιστές, μπορεί να είναι μια ευκαιρία γιατί έχουν πλέον τρεις ηπείρους στις οποίες μπορούν να χτίσουν την αγορά τους. Οι περισσότεροι χορηγοί είναι παγκόσμιες επωνυμίες, επομένως θέλουν να δημιουργήσουν αγορές σε όλο τον κόσμο.
Είναι επίσης εξαιρετικό για νεότερους διαφημιστές, οι οποίοι μπορεί να θέλουν να επεκταθούν. Οι εταιρείες της Νότιας Αμερικής μπορεί απλώς να θέλουν να επικεντρωθούν σε αυτά τα τρία παιχνίδια στην περιοχή τους, αλλά μπορεί επίσης να θέλουν να δημιουργήσουν μια επωνυμία στη Βόρεια Αφρική ή την Ευρώπη».
Σου αρέσουν τα μοναδικά αφιερώματα; Οι σπάνιες ρετρό ιστορίες; Τα εμπεριστατωμένα κείμενα άποψης; Ή θες να ενημερώνεσαι για κάθε hot trend της ημέρας; Ό,τι και να ψάχνεις, το Debut.gr στα παρέχει όλα.
Ο Βίκτορ Μάθισον, αθλητικός οικονομολόγος στο κολέγιο του Τιμίου Σταυρού στη Μασαχουσέτη, είπε ότι η πρόταση για το Μουντιάλ του 2030 ήταν «εξαιρετικά καλοδουλεμένη» από την πλευρά της FIFA.
«Είναι δύσκολο να βρεις κάτι να επικρίνεις για αυτό το συγκεκριμένο γεγονός», τόνισε ο Μάθισον και πρόσθεσε: «Θα υποψιαζόμουν ότι οι χορηγοί σίγουρα ανυπομονούν γι’ αυτό πολύ περισσότερο από ό,τι περίμεναν το Κατάρ».
Η απόφαση να δοθούν τα δικαιώματα φιλοξενίας στο Κατάρ για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022 στιγματίστηκε από διαμάχες, συμπεριλαμβανομένων των καταγγελιών για διαφθορά και παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Σου αρέσουν τα μοναδικά αφιερώματα; Οι σπάνιες ρετρό ιστορίες; Τα εμπεριστατωμένα κείμενα άποψης; Ή θες να ενημερώνεσαι για κάθε hot trend της ημέρας; Ό,τι και να ψάχνεις, το Debut.gr στα παρέχει όλα.
Το Μουντιάλ στο Κατάρ έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσει αυστηρούς ελέγχους στο αλκοόλ. Δύο ημέρες πριν την έναρξη του τουρνουά, η Budweiser, η επίσημη μπύρα του Παγκοσμίου Κυπέλλου, δέχθηκε απαγορευτικό στις πωλήσεις στα στάδια από τους αξιωματούχους του Κατάρ.
«Η Budweiser δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένη με έναν κόσμο όπου δεν μπορούσαν να πουλήσουν το κύριο προϊόν τους στη χώρα υποδοχής, και αυτό ήταν μια απόφαση της τελευταίας στιγμής», τόνισαν τα στελέχη της εταιρίας προσθέτοντας ότι η Ισπανία, η Πορτογαλία και το Μαρόκο είναι «σούπερ ασφαλείς επιλογές». .
«Νομίζω ότι όλοι αυτοί οι χορηγοί έχουν πολύ περισσότερη ιστορία και πολύ περισσότερη άνεση με την Ισπανία και την Πορτογαλία, όπου δεν χρειάζεται να κάνουν πολλά για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.
Σου αρέσουν τα μοναδικά αφιερώματα; Οι σπάνιες ρετρό ιστορίες; Τα εμπεριστατωμένα κείμενα άποψης; Ή θες να ενημερώνεσαι για κάθε hot trend της ημέρας; Ό,τι και να ψάχνεις, το Debut.gr στα παρέχει όλα.
Όλοι οι μεγάλοι χορηγοί είναι πολύ πιο χαρούμενοι με χώρες με τις οποίες αισθάνονται πιο άνετα να συναναστρέφονται… Η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν πολύ καλή φήμη. Το Μαρόκο είναι λίγο πιο άγνωστο, αλλά σίγουρα δεν έχει αρνητική φήμη».
Όπως και το Κατάρ, το Μαρόκο είναι ένα αραβικό έθνος με πλειοψηφικό μουσουλμανικό πληθυσμό. Θεωρείται όμως μια από τις πιο φιλελεύθερες χώρες της Βόρειας Αφρικής και έχει φιλοξενήσει συχνά διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου και μουσικής καθώς και αθλητικές εκδηλώσεις.
Το Μαρόκο αναδείχθηκε οικοδεσπότης του Κυπέλλου Εθνών Αφρικής 2025 τον περασμένο μήνα και θέλει επίσης να φιλοξενήσει τον τελικό του Μουντιάλ του 2030 στην Καζαμπλάνκα.
Σου αρέσουν τα μοναδικά αφιερώματα; Οι σπάνιες ρετρό ιστορίες; Τα εμπεριστατωμένα κείμενα άποψης; Ή θες να ενημερώνεσαι για κάθε hot trend της ημέρας; Ό,τι και να ψάχνεις, το Debut.gr στα παρέχει όλα.
Τα δε έσοδα από τον τουρισμό του Μαρόκου αναμένεται να φτάσουν το ρεκόρ των 115 δισεκατομμυρίων ντιρχάμ (11.24 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2023, ξεπερνώντας τα προ-Covid επίπεδα, σύμφωνα με τις προσδοκίες της κεντρικής τράπεζας.
«Το Μαρόκο είναι πιο επιεικής όσον αφορά την προσαρμογή του δυτικού τρόπου ζωής σε σχέση με το Κατάρ», δήλωσε ο Βιζό Σετλούρ, ειδικός στο αθλητικό μάρκετινγκ στο Schulich School of Business. «Δεν περιμένω ότι οι περιορισμοί θα είναι τόσο αυστηροί στο Μαρόκο.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους το Κατάρ δέχθηκε κριτική ήταν οι συνθήκες των εργαζομένων που κατασκεύαζαν γήπεδα, αλλά στο Μαρόκο δεν θα υπάρχουν έργα κατασκευής γηπέδων στην ίδια κλίμακα. Το Μαρόκο πιθανότατα θα ανακαινίσει τα υπάρχοντα στάδια».
Σου αρέσουν τα μοναδικά αφιερώματα; Οι σπάνιες ρετρό ιστορίες; Τα εμπεριστατωμένα κείμενα άποψης; Ή θες να ενημερώνεσαι για κάθε hot trend της ημέρας; Ό,τι και να ψάχνεις, το Debut.gr στα παρέχει όλα.
Η απόφαση να φιλοξενηθεί το τουρνουά σε τρεις ηπείρους προσέλκυσε επίσης κριτική από ειδικούς για το κλίμα, αλλά ο Ντόρφμαν είπε ότι οι χορηγοί του Παγκοσμίου Κυπέλλου θα υπερισχύσουν έναντι των πολιτικών ή κλιματικών ζητημάτων.
«Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτό τελικά συμβαίνει κι όλοι στο τέλος θυμούνται πόσο σπουδαίος ήταν ο Λιονέλ Μέσι και πώς η Αργεντινή κέρδισε το Παγκόσμιο Κύπελλο», είπε.