O Σέρχιο Πέρεζ ήταν ο μεγάλος νικητής του αγώνα του GP του Αζερμπαϊτζάν μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν που ολοκλήρωσε το 1-2 για την Red Bull Racing. Πρώτο φετινό βάθρο για Ferrari και Σαρλ Λεκλέρ.

Μεγάλος θρίαμβος στο Μπακού για τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο Μεξικανός της Red Bull Racing μετά τη χθεσινή του (29/4) νίκη στο sprint race, πήρε και τον κυρίως αγώνα του Grand Prix του Αζερμπαιτζάν έπειτα από εξαιρετική εμφάνιση. Πρόκειται για τη δεύτερη φετινή νίκη του Πέρεζ, αλλά και την 6η της καριέρας του συνολικά. H Red Bull επιβεβαίωσε τη δυναμική της για ακόμη ένα σαββατοκύριακο με τον Μαξ Φερστάπεν στην δεύτερη θέση και τον Σαρλ Λεκλέρ να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Το πρώτο στην τρέχουσα σεζόν για πιλότο της Ferrari γενικά.

Στα θετικά, η συνολική εμφάνιση της Scuderia που δείχνει σημάδια βελτίωσης. Συνδυαστικά με την πολύ καλή βαθμολογική συγκομιδή που πήρε από τον αγώνα του Μπακού μετά και την τρίτη θέση του Λεκλέρ και την πέμπτη του Κάρλος Σάινθ. Θετική έκπληξη, ήταν και ο Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri), με τον Ιάπωνα να καταφέρνει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα να μπει στην βαθμολογούμενη δεκάδα.

Μεστή η Aston Martin (4ος ο Αλόνσο, 7ος ο Στρολ), μέτρια η Mercedes (Χάμιλτον 5ος, Ράσελ 8ος). Απογήτευσαν Alfa Romeo (Μπότας 18ος, Ζου εγκατέλειψε) και Alpine-Renault (14ος ο Γκασλί, 15ος ο Οκόν).

Σύνοψη αγώνα:

Η εκκίνηση βρήκε τον Σαρλ Λεκλέρ να περνάει την πρώτη στροφή μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν και τον Σέρχιο Πέρεζ και να οδηγεί προσωρινά την κούρσα. Πέραν από μια μικρή επαφή της Williams του Αλεξάντερ Άλμπον με τον πίσω αριστερό τροχό της Mclaren του Όσκαρ Πιάστρι δεν υπήρξαν απρόοπτα συμβάντα.

Οι Red Bull δε δυσκολεύτηκαν να πάρουν το προβάδισμα, όταν ο Φερστάπεν κατάφερε να προσπεράσει τον Λεκλέρ, παίρνοντας την πρώτη θέση. Ο teammate του Ολλανδού πρωταθλητή, Σέρχιο Πέρεζ, κατάφερε κι εκείνος να περάσει τον Μονεγάσκο, στον 6ο γύρο. Η λειτουργία του DRS καθοριστική και στις δύο περιπτώσεις. Στον 10ο γύρο, ο Φερστάπεν κλήθηκε στα pits, αλλά ατύχησε καθώς έναν γύρο αργότερα εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. O λόγος ήταν η σύγκρουση και τελικά εγκατάλειψη του Νικ ντε Βρις (Alpha Tauri). Το γεγονός δεν ωφέλησε τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή ο οποίος έχασε σημαντικό έδαφος.

Αμέσως, οι υπόλοιποι προπορευόμενοι μπήκαν στα pits για τις αλλαγές τους, προκαλώντας αναστάτωση. Ο Τζόρτζ Ράσελ φάνηκε να προσπερνά τον Λανς Στρολ κατά την είσοδο στο pit lane, συμβάν που δε διερευνήθηκε περαιτέρω. Δύο γύρους αργότερα, δόθηκε η επανεκκίνηση, με τον Φερστάπεν να επιτίθεται αμέσως στον Λεκλερ. Κατορθώνοντας να τον προσπεράσει. Την ίδια ώρα, ο Φερνάντο Αλόνσο πέρασε τον Κάρλος Σάινθ για την τέταρτη θέση. Ο Πέρεζ ήταν πρωτοπόρος και απο εκεί ξεκίνησε να χτίζει το προβάδισμα του.

Ο Λιούις Χάμιλτον προσπέρασε τον Ράσελ, που έκανε κακή εκκίνηση. Οι Λανς Στρολ (Aston Martin) και ο Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas) είχαν επαφές με τον τοίχο, χωρίς όμως να προκαλέσουν ζημία στα μονοθέσιά τους. Στους επόμενους 10 γύρους, η μάχη φαινόταν να συνεχίζεται στις μεσαίες θέσεις, κυρίως από την 9η έως τη 12η.

Στον 36ο γύρο, είχαμε την δεύτερη εγκατάλειψη. Όταν ο Γκουανγκιου Ζου αναγκάστηκε να επιστρέψει στο γκαράζ της Alfa Romeo και τελικά να αποσυρθεί, ύστερα από εντολής της ομάδας. Ταυτόχρονα, οι διαφορές αυξάνονταν, μειώνοντας έτσι τις «ανοιχτές» μάχες.

To μόνο ρευστό πράγμα, ήταν η μάχη του ταχύτερου γύρου. Αφού η επίτευξη του εναλλασόταν κυρίως μεταξύ των δύο οδηγών της Red Bull, o Αλόνσο έκανε την έκπληξη σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο, με σκληρή γόμα, στον 48ο γύρο. Όμως, η Mercedes απάντησε καλώντας τον Ράσελ στα pits για να βάλει μαλακή γόμα και να επιχειρήσει να πάρει τον ταχύτερο στο τέλος του αγώνα. Το οποίο και πέτυχε.

Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τον Σέρχιο Πέρεζ να περνάει «ανενόχλητος» τη γραμμή του τερματισμού, και στα δυόμιση δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φερστάπεν. Ο Λεκλέρ τερμάτισε τρίτος, με 19 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο. Εντύπωση όμως προκάλεσε η τρομακτική, είσοδος του Εστεμπάν Οκόν (Alpine-Renault) στο pit lane, στον τελευταίο γύρο. Την ώρα που οι εθελοντές της πίστας βρίσκονταν εκεί, στην προσπάθεια ενδεχομένως να πλησιάσουν τον χώρο της τελετής απονομής. Ευτυχώς, αποφεύχθηκαν τα χειρότερα…

Μαζί με την τριάδα του βάθρου (Πέρεζ, Φερστάπεν, Λεκλέρ) την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Αλόνσο (Aston Martin), Σάινθ (Ferrari), Χάμιλτον (Mercedes), Στρολ (Aston Martin), Ράσελ (Mercedes), Νόρις (Mclaren) και Τσουνόντα (Alpha Tauri).

Aναλυτικά τα αποτελέσματα:

To επόμενο ραντεβού για το πρωτάθλημα της Formula 1, είναι προγραμματισμένο για τις 5-7 Μαϊου στις Ηνωμένες Πολιτείες και το κοσμικό Μαϊάμι. Εκεί όπου και θα πραγματοποιηθεί το ομώνυμο Grand Prix. Το πρώτο από τα τρία φετινά επί αμερικανικού εδάφους και το πέμπτο της φετινής σεζόν.