Ο αγώνας του Grand Prix Αυστραλίας, ένας από τους πιο επεισοδιακούς όλων των εποχών με τρεις διακοπές και ισάριθμες επανεκκινήσεις, βρήκε τον Μαξ Φερστάπεν να πανηγυρίζει τη νίκη με τους Λιούις Χάμιλτον και Φερνάντο Αλόνσο να συμπληρώνουν το βάθρο!

Ο φετινός αγώνας του Grand Prix Αυστραλίας διάρκειας 2.5 ωρών και βγαλμένος απο τις πιο… άγριες φαντασιώσεις των φίλων του σπορ τα είχε όλα! Δράμα, τρεις διακοπές και ισάριθμες επανεκκινήσεις. Ωστόσο το φινάλε του πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας βρήκε και πάλι νικητή τον Μαξ Φερστάπεν. Πρόκειται για την δεύτερη φετινή νίκη του Ολλανδού παγκόσμιου πρωταθλητή της Red Bull Racing, αλλά και την 37η συνολικά στην καριέρα του.

Το βάθρο συμπλήρωσαν με την παρουσία τους, οι Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) και Φέρναντο Αλόνσο (Aston Martin). Οι οποίοι τερμάτισαν την δεύτερη και τρίτη θέση ξεχωριστά! Στα (αρκετά σήμερα) θετικά το τρίτο συνεχόμενο βάθρο του “αγέραστου” Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin, η ανάκαμψη του Σέρχιο Πέρεζ από την τελευταία θέση στην πέμπτη και οι πρώτοι διπλοί βαθμοί της Mclaren με τον Λάντο Νόρις έκτο και τον Όσκαρ Πιάστρι ένατο στον παρθενικό εντός έδρας αγώνα του. Πρώτοι βαθμοί επίσης και για τους Γκουανγκιου Ζου (Alfa Romeo) και Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri).

Καταστροφική Κυριακή για Ferrari και Alpine-Renault. Στην περίπτωση της Scuderia, ο Σαρλ Λεκλέρ εγκατέλειψε από τον πρώτο γύρο και ο Κάρλος Σάινθ έμεινε εκτός βαθμών. Εξαιτίας ποινής που έλαβε για την σύγκρουση του με τον Φερνάντο Αλόνσο στην δεύτερη επανεκκίνηση. Οι δύο Alpine των Πιερ Γκασλί και Εστεμπάν Οκόν εγκατέλειψαν μετά απο σφοδρή σύγκρουση επίσης κατά τη δεύτερη επανεκκίνηση.

Σύνοψη αγώνα:

Η εκκίνηση στο Άλμπερτ Πάρκ βρήκε τον Τζόρτζ Ράσελ να κάνει πολύ καλή εκκίνηση και να προσπερνάει τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός στη συνέχεια βρέθηκε πίσω από τις δύο Mercedes δεχόμενος την επίθεση και του Λιούις Χάμιλτον. Πιο πίσω ο Κάρλος Σάινθ προσπέρασε τον Φερνάντο Αλόνσο για την τέταρτη θέση. Όμως η χαρά δεν κράτησε πολύ στο στρατόπεδο της Ferrari. Ο Σαρλ Λεκλέρ δέχτηκε το χτύπημα του Λανς Στρολ με αποτέλεσμα να βρεθεί στην αμμοπαγίδα της στροφής 4 και να εγκαταλείψει. Το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε τότε την εμφάνισή του.

Μετά την επανεκκίνηση οι τρεις πρώτοι οδηγοί (Ράσελ, Χάμιλτον, Φερστάπεν) διατήρησαν τις θέσεις τους μέχρι τον 7ο γύρο όταν και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε ξανα στην πίστα. Ο λόγος ήταν ο Αλεξάντερ Άλπον. Ο πιλότος της Williams, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και χτύπησε στις μπαριέρες. Το μονοθέσιο έμεινε ακινητοποιημένο, ενώ γέμισε και το οδόστρωμα της πίστας με χαλίκια. Φέρνοντας έτσι την πρώτη διακοπή του αγώνα.

Το γεγονός πριν την κόκκινη σημαία εκμεταλλεύτηκαν ορισμένοι οδηγοί για να αλλάξουν ελαστικά συμπεριλαμβανομένων των Σάινθ και Ράσελ. Η κίνηση όμως αυτή αποδείχτηκε καταστροφική για αμφότερους. Ο Βρετανός της Mercedes βρέθηκε από πρωτοπόρος σε 7ος, ενώ ο Ισπανός της Scuderia έπεσε από την 4η θέση στην 11η. Συνδυαστικά του γεγονός οτι κατά την διακοπή όλοι οι οδηγοί άλλαξαν ελαστικά.

Το grid για την δεύτερη πλέον εκκίνηση είχε διαμορφωθεί με τον Χάμιλτον στην 1η θέση, τον Φερστάπεν στη 2η και τις δύο Aston Martin των Αλόνσο και Στρολ στην 3η και 4η θέση. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι τρεις πρώτοι διατήρησαν τις θέσεις τους παρά την επίθεση του Αλόνσο στον Φερστάπεν. Πιο πίσω ο Στρολ έχασε δύο θέσεις από τους Πιερ Γκασλί και Τζόρτζ Ράσελ, ο οποίος ανέβηκε στην 5η θέση.

Στον 12ο γύρο ο Φερστάπεν προσπέρασε τον Χάμιλτον για την πρωτοπορία του αγώνα και το ενδιαφέρον του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή μετουσιώθηκε στην μάχη για την δεύτερη θέση. Καθώς οι Ράσελ, Αλόνσο και Σάινθ πλησίαζαν απειλητικά. Το κακό έγινε διπλό για την Mercedes όταν στον 18ο γύρο ο Τζόρτζ Ράσελ αναγκάστηκε να εγκαταλέιψει μετά τις φλόγες που έβγαιναν από τον κινητήρα του. Εξέλιξη η οποία έφερε εικονικό αυτή τη φορά αυτοκίνητο ασφαλείας.

Όλα αυτά ελάχιστα απασχολούσαν τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος απομακρυνόταν σταθερά στην κορυφή. Ανεβάζοντας τη διαφορά από τον Χάμιλτον και όλη την πίσω του σειρά σε κάθε γύρο. Στο μετέπειτα σημείο του αγώνα, τα πράγματα είχαν σταθεροποιηθεί. Με τους οδηγούς να διαχειρίζονται τα ελαστικά τους, παράλληλα με τις όποιες μάχες μαίνονταν. Κυρίως για τις βαθμολογούμενες θέσεις. Και εκεί που όλα έδειχναν να έχουν καθοριστεί, τέσσερις γύρους (54/58) πριν την καρώ σημαία το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του. Όταν ο Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas) άγγιξε τον τοίχο και διέλυσε το πίσω δεξιά ελαστικό του. Τα θραύσματα στην πίστα ήταν τόσα πολλά που οι αγωνοδίκες έβγαλαν για δεύτερη φορά την κόκκινη σημαία. Ο αγώνας διακόπηκε και όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στο pit lane, περιμένοντας την επανεκκίνηση των δύο μόλις γύρων. Η ηρεμία πριν την τρικυμία…

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Φερστάπεν ξεκίνησε καλά και κράτησε την πρώτη θέση, όπως και ο Χάμιλτον. Πίσω όμως έγινε μακελειό. Με τέσσερις οδηγούς εκτός πίστας! Ο Αλόνσο δέχτηκε ένα χτύπημα από τον Σάινθ και έχασε έδαφος. Οι δύο Alpine-Renault των Γκασλί και Οκόν προσέκρουσαν σχεδόν ταυτόχρονα στον τοίχο και λίγο πιο πίσω οι Λόγκαν Σάρτζεντ (Williams) και Νικ ντε Βρις (Alpha Tauri) συγκρούστηκαν στην πρώτη στροφή. Το… ντόμινο συγκρούσεων, ανάγκασε τους αγωνοδίκες να ξαναβγάλουν την κόκκινη σημαία, προτού καν ολοκληρωθεί ο γύρος.

Αποφασόστηκε τελικά επανεκκίνηση για τελευταία φορά, με την σειρά εκκίνησης του προηγούμενου γύρου, αλλά πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Και καθώς απέμενε μόλις ένας γύρος, τα μονοθέσια απλώς περάσαν τον τερματισμό σε παράταξη. Με τον Μαξ Φερστάπεν να ανακηρύσσεται νικητής του επεισοδιακού αυτού αγώνα και τους Λούις Χάμιλτον και Φερνάντο Αλόνσο να συμπληρώνουν την τριάδα του βάθρου.

Πέραν της τριάδας του βάθρου (Φερστάπεν, Χάμιλτον, Αλόνσο) την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Λανς Στρολ (Aston Martin), Σέρχιο Πέρεζ (Red Bull), Λάντο Νόρις (Mclaren), Νίκο Χούλκενμπεργκ (Haas), Όσκαρ Πιάστρι (Mclaren), Γκουανγκιου Ζου (Alfa Romeo) και Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri). Ο Κάρλος Σάινθ (Ferrari) παρότι πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 4η θέση, έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων για τη σύγκρουση με τον Αλόνσο και έπεσε εκτός βαθμών.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα:

Ακολουθεί διάλειμμα για περίπου τέσσερις εβδομάδες. Επόμενως τo επόμενο προγραμματισμένο ραντεβού της Formula 1, θα είναι στις 28-30 Απριλίου στους δρόμους της πόλης του Μπακού. Εκεί όπου θα διεξαχθεί και το GP Αζερμπαϊτζάν. Το τέταρτο της φετινής σεζόν.