FIA: Διευκρινίσεις για τους κανονισμούς περί ποινών στα πιτ στοπ
Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) εξέδωσε διευκρινίσεις για τους κανονισμούς που αφορούν την έκτιση ποινής σε ένα πιτ στοπ.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) εξέδωσε διευκρινίσεις για τους κανονισμούς που αφορούν την έκτιση ποινής σε ένα πιτ στοπ, αφού ο Φερνάντο Αλόνσο έχασε και στη συνέχεια πήρε… πίσω την τρίτη θέση στο γκραν πρι της Φόρμουλα Ένα που διεξήχθη στη Σαουδική Αραβία.
Ο «πιλότος» της Aston Martin τερμάτισε πίσω από τους δύο οδηγούς της Red Bull στον αγώνα που διεξήχθη στην πίστα της Τζέντα, μολονότι τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων, επειδή το μονοθέσιό του δεν βρισκόταν στη σωστή θέση στην εκκίνηση. Προς το τέλος του αγώνα έγινε γνωστό ότι οι αγωνοδίκες ερευνούσαν τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή για το ενδεχόμενο να μην έχει εκτίσει σωστά αυτή την ποινή και κρίθηκε ότι ο πίσω γρύλος ακούμπησε την AMR23 του Ισπανού πριν τελειώσουν τα πέντε δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να του επιβληθεί επιπρόσθετη ποινή δέκα δευτερολέπτων που «έριξε» τον Αλόνσο στην τέταρτη θέση. Όμως, οι άνθρωποι της Aston Martin ζήτησαν επανεξέταση και πέτυχαν να ανατραπεί η απόφαση, με αποτέλεσμα η τρίτη θέση στον αγώνα, την οποία είχε… κληρονομήσει για λιγο ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, να επιστραφεί στον Αλόνσο, ο οποίος έφτασε τα 100 βάθρα στη σπουδαία καριέρα του.
Σου αρέσουν τα μοναδικά αφιερώματα; Οι σπάνιες ρετρό ιστορίες; Τα εμπεριστατωμένα κείμενα άποψης; Ή θες να ενημερώνεσαι για κάθε hot trend της ημέρας; Ό,τι και να ψάχνεις, το Debut.gr στα παρέχει όλα.
Μετά την επιβεβαίωση της FIA ότι θα προχωρούσε σε διευκρινίσεις, εκδόθηκε μια αθλητική οδηγία προς τις ομάδες, οι οποίες βρίσκονται στην Αυστραλία για τον τρίτο αγώνα της χρονιάς (2/4), προκειμένου να ξεκαθαρίσει το ζήτημα. Το άρθρο 54.4 των αθλητικών κανονισμών ορίζει ότι «ενώ ένα μονοθέσιο είναι σταματημένο στο πιτ λέιν ως αποτέλεσμα έκτισης μιας ποινής σύμφωνα με τα άρθρα 54.3a) ή 54.3b), δεν επιτρέπεται να γίνουν εργασίες μέχρι το μονοθέσιο να παραμείνει ακίνητο για τη διάρκεια της ποινής».
Όμως, η οδηγία που έστειλε ο αθλητικός διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Στιβ Νίλσεν, σημειώνει: «Για λόγους σαφήνειας και μέχρι νεωτέρας, σε αυτό το πλαίσιο η φυσική επαφή του μονοθεσίου ή του οδηγού με το χέρι, τα εργαλεία ή τον εξοπλισμό (συμπεριλαμβανομένων του μπροστινού και του πίσω γρύλου) στη διάρκεια μιας τέτοιας ποινής θα θεωρηθούν όλα ότι συνιστούν εργασία. Η χρήση των ανεμιστήρων ψύξης στη διάρκεια μιας ποινής επιτρέπεται, υπό τον όρο ότι οποιοσδήποτε τέτοιος ανεμιστήρας δεν έχει φυσική επαφή με το μονοθέσιο. Όπως είναι ήδη κοινή πρακτική, η έκτιση πολλαπλών ποινών που επιβάλλονται βάσει των άρθρων 54.3a και 54.3b πριν από το πιτ στοπ ενός μονοθεσίου μπορεί να γίνει σε ένα μόνο πιτ στοπ. Για παράδειγμα, η έκτιση μιάς ποινής 5 δευτερολέπτων + 10 δευτερολέπτων μπορεί να γίνει ως μια και μοναδική ποινή 15 δευτερολέπτων και ούτω καθεξής».
Εκτός από αυτή την οδηγία, οι θέσεις της εκκίνησης για το κυριακάτικο γκραν πρι της Αυστραλίας στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης θα είναι κατά 20 εκατοστά πιο πλατιές, ενώ στη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής θα δοκιμαστεί μια κεντρική γραμμή, η οποία θα οδηγεί σε κάθε θέση εκκίνησης, προκειμένου να βοηθάει τους οδηγούς για να τοποθετούν σωστά τα μονοθεσιά τους στο γκριντ.