Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε νίκη χαρακτήρα στον συναρπαστικό αγώνα του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών με δεύτερο τον Λιούις Χάμιλτον και τρίτο τον Σαρλ Λεκλέρ. Ολοκλήρωσε το "νταμπλ" η Red Bull που κατέκτησε σήμερα και το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Μαξ Φερστάπεν και Red Bull συνεχίζουν να γράφουν ιστορία! Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής και η ομάδα του σε μία μέρα που φάνηκε να μην τους πηγαίνουν καλά τα πράγματα, έκαναν τρομερό ντεμαράζ και πανηγύρισαν τη νίκη στον συναρπαστικό αγώνα του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πρόκειται για την 33η νίκη στην καριέρα του Μαξ Φερστάπεν και την 13η φετινή. Με την οποία ισοφαρίζει και είναι πλέον προ των πυλών να σπάσει το σπουδαίο ρεκόρ των Μίκαελ Σουμάχερ (2004) και Σεμπάστιαν Φέτελ (2013) για τις περισσότερες νίκες σε μία σεζόν. Μια νίκη εξίσου σημαντική και για την Red Bull. Με τους “Ταύρους” να κατακτούν χάρη σε αυτήν επίσημα (και) το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Πρόκειται για το πρώτο τίτλο της Αυστριακής ομάδας μετά το 2013. Μια κατάκτηση που ήρθε σε μία πολύ συναισθηματική μέρα για τους ανθρώπους της ομάδας. Φυσικά εξαιτίας της πρόσφατης απώλειας του θρυλικού ιδρυτή και ιδιοκτήτη της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτς.

Ακόμη μια παρουσία στο βάθρο για τον Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής της Mercedes τερμάτισε στην 2η θέση μετά από εξαιρετική εμφάνιση. Μάλιστα άγγιξε την νίκη την οποία και έχασε έπειτα από μάχη με τον Φερστάπεν στους τελευταίους γύρους. Το βάθρο συμπλήρωσε η Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ στην 3η θέση.

Στα θετικά, οι τρομερές εμφανίσεις των Φερνάντο Αλόνσο και Σεμπάστιαν Φέτελ στην 7η και 8η θέση ξεχωριστά. Οι δύο πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές ανέκαμψαν αξιοθαύμαστα σε έναν δύσκολο και για τους δύο (για διαφορετικούς λόγους) αγώνα. Αξιοσημείωτη και η 9η θέση του Κέβιν Μάγκνουσεν. Η οποία έδωσε στην Haas βαθμούς στον εντός έδρας αγώνα της. Απογοήτευσαν κυρίως οι Ντανιέλ Ρικιάρντο και Πιέρ Γκασλί.

Σύνοψη του αγώνα:

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Φερστάπεν να εκκινεί καλύτερα και να παίρνει την πρωτοπορία έναντι του Σάινθ. Ο οποίος είδε τον αγώνα του να τελειώνει νωρίς. Ο Ισπανός της Ferrari, ενεπλάκη σε συμβάν με την Mercedes του Τζόρτζ Ράσελ λίγο μετά την κάθοδο στην πρώτη κατηφορική στροφή της πίστας του Όστιν και λίγο αργότερα εγκατέλειψε. Το γεγονός ευνόησε τον Χάμιλτον αλλά και τον Λανς Στρολ. Με τον Καναδό της Aston Martin να ανεβαίνει από την 5η θέση που εκκίνησε στην 3η. Την ίδια ώρα ο Σαρλ Λεκλέρ που ξεκίνησε από τη 12η θέση, κέρδιζε διαρκώς έδαφος. Μάλιστα ο Μονεγάσκος της Ferrari λίγο πριν το παράθυρο των πρώτων pit stop έφτασε να βρίσκεται ήδη στην πρώτη πεντάδα.

Η έντονη φθορά των ελαστικών, έκανε αρκετούς οδηγούς να μπουν για αλλαγή νωρίτερα από το αναμενόμενο. Ήδη από τον 10ο γύρο του αγώνα το pit lane απέκτησε κίνηση. Με τους πρωτοπόρους να μην κάνουν ωστόσο ακόμα την κίνησή τους. Ο Λούις Χάμιλτον άλλαξε τα μεσαία ελαστικά του σε σκληρά στο 12ο γύρο και ενώ βρισκόταν πάνω από 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός και η Red Bull έδειχναν ελέγχοντας τον αγώνα επέλεξαν να απαντήσουν στην κίνηση του Χάμιλτον με τον Φερστάπεν να μπαίνει για αλλαγή στον επόμενο γύρο (13ο).

Η ηρεμία του αμφίρροπου όπως αποδείχθηκε αγώνα διαταράχθηκε για πρώτη φορά στον 18ο γύρο. Όταν η εγκατάλειψη του Βάλτερι Μπότας (Alfa Romeo) έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η επανεκκίνηση δεν έφερε αλλαγές με τον Φερστάπεν μπροστά από τους Χάμιλτον, Πέρεζ και Λεκλέρ μέχρι που αυτή διακόπηκε στον 22ο γύρο εξαιτίας της σφοδρής σύγκρουσης μεταξύ των Λανς Στρολ και Φερνάντο Αλόνσο.  Ό Μαξ Φερστάπεν δεν είχε πρόβλημα ουτε στην δεύτερη επανεκκίνηση να διατηρήσει την πρωτοπορία από τον Χάμιλτον. Αυτός όμως που δυσκολεύτηκε ήταν ο teammate του Σέρχιο Πέρεζ. Ο Μεξικανός βρισκόταν σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου μπροστά από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος βέβαια δεν παράτησε την προσπάθεια και έπειτα από μια μικρή μάχη διάρκειας με μια αποφασιστική κίνηση κατάφερε να περάσει τον Πέρεζ και να πάρει την 3η θέση.

Ο Φερστάπεν μην έχοντας καταφέρει να απομακρυνθεί από τον Λούις Χάμιλτον, βρήκε τον ευατό του να ακολουθείται από τον Βρετανό σε απόσταση μικρότερη των 2 δευτερολέπτων. Με το δεύτερο παράθυρο των pitstop να έχει ανοίξει η Mercedes έκανε την κίνησή της. Φωνάζοντας τον Χάμιλτον στα pit για αλλαγή ελαστικών, με στόχο το undercut. Στον επόμενο γύρο ήρθε η απάντηση της Red Bull, αλλά εκεί τα πράγματα πήγαν πάρα πολύ στραβά. Το pit stop του Φερστάπεν ήταν απροσδόκητα πολύ αργό, λόγω προβλήματος στο βίδωμα του εμπρός αριστερά τροχού, και ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα πίσω τόσο από τον Χάμιλτον όσο και από τον Λεκλέρ.

Ο Λούις Χάμιλτον βρέθηκε στην πρωτοπορία του αγώνα, όταν πέρασε και τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο οποίος δεν είχε κάνει pit stop και βρέθηκε για λίγο πρώτος. Μέχρι δηλαδή να μπει στα pit λίγο αργότερα και εκεί καταστράφηκε οριστικά ο αγώνας του, όταν έπειτα από λάθος των μηχανικών του έχασε πάρα πολύ χρόνο. Ο Φερστάπεν στο μεταξύ είχε βάλει κεφάλι κάτω προσπαθώντας να φτάσει τον Χάμιλτον. Μαζί του όμως «τραβούσε» και τον Σαρλ Λεκλέρ. Οι δυο τους μείωναν διαρκώς τη διαφορά από τον Χάμιλτον και μπαίνοντας στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα διαμορφωνόταν μια τριπλή μάχη ανάμεσα σε Χάμιλτον, Φερστάπεν και Λεκλέρ.

Ο Φερστάπεν στο μεταξύ πλησίαζε όλο και περισσότερο τον Χάμιλτον. Ο Λεκλέρ τελικά δεν μπόρεσε να ακολουθήσει αυτόν το ρυθμό και έμεινε περίπου 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ολλανδό. Ο Φερστάπεν εν τέλει έφτασε τον Χάμιλτον και παρότι είχαμε μια μάχη για την πρώτη θέση -θυμίζοντας μας κάτι από την σπουδαία τους μάχη στο περσινό πρωτάθλημα- ο Ολλανδός της Red Bull πήρε το τελικό προβάδισμα. Ενώ και η διαφορά που έχτισε ήταν αρκετή για να δει πρώτος την καρό σημαία.

Πέραν της τριάδας του βάθρου (Φερστάπεν, Χάμιλτον, Λεκλέρ) την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Σέρχιο Πέρεζ (Red Bull), Τζόρτζ Ράσελ (Mercedes), Λάντο Νόρις (Mclaren), Φερνάντο Αλόνσο (Alpine-Renault), Σεμπάστιαν Φέτελ (Aston Martin), Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas) και Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri).

Οι δηλώσεις του νικητή Μαξ Φερστάπεν:

Aναλυτικά τα αποτελέσματα:

To επόμενο ραντεβού για το πρωτάθλημα της Formula 1, είναι προγραμματισμένο για τις 28-30 Oκτωβρίου και την πίστα Ερνάνος Ροντρίγκεζ στην πόλη του Μεξικού. Εκεί όπου και θα διεξαχθεί το GP Μεξικού. Το εικοστό της φετινής σεζόν.