Formula 1: Ο Άκης Μυκονιάτης σχολιάζει την έλευση της γερμανικής μάρκας στην κορωνίδα των motorsports και τα ερωτήματα που πλανώνται γύρω από αυτή.

Επιστροφή στις απόψεις έπειτα απο αρκετό καιρό και δη μάλλον αυτές που αφορούν τις εξελίξεις στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Οι οποίες ήταν ομολογουμένως ραγδαίες στη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού. Ειδικά κατά το διάστημα του καλοκαιρινού διαλείμματος. Εξάλλου πέραν της ήδη γνωστής είδησης της επικείμενης απόσυρσης του Σεμπάστιαν Φέτελ, δεν συνέβησαν και λίγα…

Από την μεταγραφή-βόμβα του Φερνάντο Αλόνσο στην Aston Martin και το πρωτοφανές “μπάχαλο” της Alpine-Renault στην υπόθεση Όσκαρ Πιάστρι, η οποία εκρεμμεί και έχει ψωμί ακόμη, ίσως αναφερθούμε μελλοντικά στην περίπτωση του ανερχόμενου Αυστραλού μέχρι την ανακοίνωση της νέας γενιάς υβριδικών κινητήρων του 2026 και την αποχώρηση του Ντάνιελ Ρικιάρντο από την Mclaren στο τέλος της τρέχουσας σεζόν.

Παρόλα αυτά εμείς σήμερα θα σταθούμε στην πιο πρόσφατη των εξελίξεων. Η οποία και δεν είναι άλλη από την επίσημη πλέον είσοδο της Audi στην F1 το 2026. Γεγονός που ανακοινώθηκε πριν μερικά 24ωρα συγκεκριμένα κατά την έναρξη του τριημέρου του Βελγικού GP (26-28/8). Το Debut.gr αναλύει με τον δικό του τρόπο τις πτυχές και τα ερωτήματα γύρω από το project Audi. Καθώς και τί αυτό μπορεί να επιφυλάσσει για την ίδια την γερμανική εταιρεία και το σπορ που λέγεται Formula 1.

Ένα σπουδαίο brand έρχεται, αλλά γιατί;

Για μια εταιρεία όπως η Audi δεν χρειάζονται συστάσεις. Η γερμανική μάρκα αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά brand στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά της αυτοκίνησης και με μεγάλη παράδοση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Διαχρονική η παρουσία της κυρίως στους αγώνες αντοχής, επικρατέστερο παράδειγμα οι 24ωρες του Λε Μαν, αλλά και σε μερικές από τις σημαντικότερες διοργανώσεις των motorsports. Όπως το Ράλι Ντακάρ σχετικά πρόσφατα και φυσικά στο παρελθόν το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (WRC).

Η εμπλοκή της με το σπορ έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που επί αρκετό καιρό φημολογούνταν έντονα. Δηλαδή την είσοδο του ομίλου Volkswagen (Volskwagen Group) -στον οποίο και ανήκει η Audi- στην Formula 1. Πράγμα που αποτελούσε έναν “κρυφό πόθο” της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας για πολλά χρόνια. Ωστόσο, κρίθηκε οτι τώρα ήταν η κατάλληλη στιγμή να προχωρήσει το συγκεκριμένο project. Σημαντικός εδώ, ο ρόλος που έπαιξαν και οι τεχνικοί κανονισμοί που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα σχετικά για τη νέα γενιά υβριδικών κινητήρων του 2026.

Στους οποίους συμπεριλαμβάνεται η αύξηση της ηλεκτρικής ενέργειας και η πλήρη μετάβαση από την βενζίνη στα συνθετικά καύσιμα. Όλα αυτά στα πλαίσια και του μεγάλου στόχου του οργανισμού της Formula 1 για εκπομπή μηδενικών αποτυπωμάτων άνθρακα μέχρι το 2030. Στόχος, ο οποίος ταυτίζεται πλήρως με τα πλάνα της Audi. Η οποία επενδύει διαρκώς στην εξέλιξη ανίστοιχων τεχνολογιών για τα μοντέλα παραγωγής της. Ενώ σημαντικό ρόλο στην απόφαση αυτή έπαιξε η θέσπιση του budget cap και για τις μονάδες ισχύος. Κανονισμός που θα ισχύσει από το 2023 και έπειτα.

Oμάδα εκ του μηδενός ή μια “εργοστασιακή” πάροχος κινητήρων;

Όπως γνωρίζουμε μέχρι τώρα, η Audi κατέθεσε σε FIA και Formula 1 οτι η συμμετοχή της στο σπορ θα είναι ως πάροχος κινητήρων. Βέβαια οι ίδιοι οι επικεφαλής της, δήλωσαν οτι ναι μεν τους ενδιαφέρει η ιδέα μιας δικής τους ομάδας, αλλά οχι φτιαγμένης εκ του μηδενός. Αντιθέτως θα προχωρήσουν σε συνεργασία με ένα ήδη υπάρχον όνομα στο grid. Το οποίο και θα ανακοινωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Ήδη έχουν γίνει συνομιλίες με αρκετές ομάδες. Ωστόσο τις περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει το σενάριο συνεργασίας με την Sauber. Η οποία μέχρι το τέλος του 2023 θα “τρέχει” με το brand της Alfa Romeo. Επίσης πιθανό εφόσον προχωρήσει και επίσημα η συγκεκριμένη συνεργασία, να υπάρξει σταδιακή εξαγορά των μετοχών της ελβετικής ομάδας από την γερμανική εταιρεία.

Επομένως όλα τείνουν προς τη δημιουργία μιας συνεταιρικής θα λέγαμε εργοστασιακής ομάδας. Κάτι που ξυπνά μνήμες από ένα άλλο παρόμοιο εγχείρημα της Sauber στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2000. Όταν συνεργάστηκε και τότε με έναν άλλο μεγάλο γερμανικό κολοσσό την BMW. Kάτι που το θυμάται και καλά ο τότε επικεφαλής στην εξέλιξη των κινητήρων στην BMW-Sauber και νυν CEO της Audi, Μάρκους Ντέσουσμαν.

Το άγνωστο του εγχειρήματος και το ιαπωνικό παράδειγμα

Προφανώς είναι πολύ νωρίς για να προδικάσουμε την επιτυχία ή αποτυχία του συγκεκριμένου project. Πόσο μάλλον όταν απέχουμε ακόμα τέσσερα χρόνια και τρισίμιση σεζόν πριν αυτό πάρει σάρκα και οστά. Όπως επίσης είναι προφανές και το ρίσκο που έχει κάθε απόπειρα στην Formula 1. Είτε πρόκειται για τη συμμετοχή μιας εργοστασιακής ομάδας είτε ενός πάροχου μονάδων ισχύος, λαϊκιστή κινητήρων. Έαν όμως υπάρχει κάτι που ενθαρρύνει την προσπάθεια της Audi αυτό σίγουρα είναι το παράδειγμα της Honda.

Ιάπωνες στην επιστροφή τους στο σπορ ως προμηθευτές κινητήρων το 2015 δυσκολεύτηκαν. Δεδομένου πόσο άργησαν στο να γίνουν αρκετά ανταγωνιστικοί και οτι πανηγύρισαν την πρώτη τους νίκη μόλις στην πέμπτη σεζόν (2019). Όμως με την συνολική πορεία τους έδειξαν τον δρόμο προς την επιτυχία. Κερδίζοντας τελικά ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2021 με τον Μαξ Φερστάπεν και την Red Bull. Ενώ ακόμη και μετά την αποχώρηση απο το σπορ, η τεχνολογία τους -η οποία εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από την αυστριακή ομάδα μέσω του Red Bull Powertrains- θα χαρίσει όπως όλα δείχνουν ένα εύκολο “νταμπλ” στους Φερστάπεν και Red Bull.

Προφανώς στην Audi γνωρίζουν οτι οι επιτυχίες δεν θα έρθουν αμέσως. Ωστόσο, αισοδοξούν οτι το πλάνο τους θα αποδώσει καρπούς σε μία τριετία. Βέβαια στην περίπτωση της, υπάρχει το πλεονέκτημα οτι οι Γερμανοί θα είναι προετοιμασμένοι για τις αλλαγές του 2026. Οι οποίες ταιριάζουν τα μάλα και με τις τεχνολογίες που δουλεύει η γερμανική εταιρεία. Ήδη στη βάση τους στο Νόιμπουργκ (εκεί θα φτιαχτεί και ο κινητήρας για την F1) έχουν ξεκινήσει οι σχετικές δοκιμές για τα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας και ελπίζουν οτι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν συγκροτήσει το τεχνολογικό τους και οχι μόνο προσωπικό.

Η έλευση της Audi θα προσελκύσει κι άλλους κατασκευαστές;

Ο οργανισμός της Formula 1, όταν προχώρησε στις αλλαγές για το 2026, το έκανε με έναν βασικό γνώμονα. Να προσελκύσει όλο και περισσότερες εταιρείες από τον χώρο του αυτοκινήτου για να εμπλακούν με το σπορ. Μετά την Audi, μάλιστα αναμένεται ακόμη μια συμμετοχή ερχόμενη επίσης από το Volkswagen Group και μιλάμε για την Porsche.

Η οποία Porsche όπως φημολογείται έντονα θα συνεργαστεί με την Red Bull ως προμηθευτής κινητήρων αρχής γενομένης από το 2026 και έπειτα. Μια συνεργασία με ορίζοντες δεκαετίας(!) που βέβαια δεν θα περιοριστεί εκεί. Καθότι θα περιλαμβάνει και την εξαγορά του 50% της Red Bull και του τμήματος Red Bull Powertrains. Όταν δηλαδή η συνεργασία αυτή επικυρωθεί και επίσημα. Κάτι που μάλλον είναι θέμα χρόνου.

Και παρότι δεν αναμένεται η ένταξη άλλων καατασκευαστών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού άμεσα, υπάρχει η ελπίδα οτι η δέσμευση μεγάλων ονομάτων όπως της Audi και οι νέοι κανονισμοί θα… ιντριγκάρουν αρκετές εταιρίες προκειμένου να εξετάσουν σοβαρά τη συμμετοχή τους στη Formula 1 στο μέλλον. Μέχρι τότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε καλά και να περιμένουμε μέχρι να δούμε τί θα μας επιφυλάσσει η νέα ομάδα που θα δοκιμαστεί στην F1 και ακούει στο όνομα Audi.