Η φετινή εντυπωσιακή μάχη Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν στη Φόρμουλα 1 είναι ήδη all time classic, επαναφέροντας τη διασκέδαση των ουδέτερων (και μη) στο άθλημα!

Περισσότερο από μισή δεκαετία στη Φόρμουλα 1 πέρασε γεμίζοντας παράπονο τους περισσότερους φίλους της. Η υβριδική περίοδος του αθλήματος είναι με διαφορά η βαρετότερη στην ιστορία του αθλήματος. Η απόλυτη κυριαρχία ενός και μόνο μονοθέσιου για σχεδόν όλα τα χρόνια, έστρεψε το ενδιαφέρον των ουδέτερων μακριά. Φέτος όμως, η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μας κρατά και πάλι καθηλωμένους με κομμένη την ανάσα, μέχρι τον τελευταίο αγώνα.

Στο ίδιο έργο θεατές σχεδόν κάθε χρονιά

Ως τελευταίο έτος που υπήρχαν αρκετά σενάρια ανοικτά για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή θα έθετα το 2012. Ναι μεν η κυριαρχία της Red Bull ως κατασκευάστρια ήταν ακόμα μεγάλη, όμως λίγες στροφές πριν τη λήξη του πρωταθλήματος υπήρχαν μπόλικα σενάρια ανοικτά. Δύο πιλότοι από διαφορετικές ομάδες (Φέτελ-Red Bull, Αλόνσο-Ferrari) έμπαιναν στις τελευταίες στροφές του πρωταθλήματος με ακριβώς τις ίδιες πιθανότητες. Ανώτερη η αυστριακή ομάδα, πιο συνεπής η ιταλική με τον Ισπανό οδηγό, όλες οι πλευρές είχαν κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσαν.

Τότε πρέπει να ήταν και η τελευταία φορά που υπήρξε πραγματική μάχη στήθος με στήθος ανάμεσα σε δύο διαφορετικές ομάδες. Το 2013 ήταν πάλι η απόλυτη κυριαρχία της Red Bull, με τα υπόλοιπα χρόνια να ανήκουν αποκλειστικά στη Mercedes. Όσο εντυπωσιακές και αν ήταν οι μάχες του Χάμιλτον με τον Ρόσμπεργκ μέχρι το 2016, παρέμεναν απλά οικογενειακά… διπλά ενός κατασκευαστή. Και αν τότε οι εντολές ομάδες δεν περιόριζαν το θέαμα, από το 2017 και έπειτα με τον Μπότας ξεκάθαρα «δεύτερο άλογο», οι πραγματικές μάχες δεν ήταν τόσο μεγάλες.

.

Μπορεί κάποιος να κατηγορήσει τη Mercedes για αυτό; Όχι. Γιατί να πρέπει να λογοδοτήσει η γερμανική ομάδα που οι ανταγωνιστές τους δεν κατάφεραν να τους προλάβουν σε θέματα εξέλιξης του μονοθέσιου. Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως κάθε χρονιά όλο και περισσότεροι οι φίλοι του αθλήματος στρεφόντουσαν σε άλλα σπορ. Το σκηνικό που είχαν συνηθίσει οι φίλοι της Φόρμουλα άλλαξε, φέρνοντας πίσω τον ενθουσιασμό.

Μετά από χρόνια μάχη στήθος με στήθος δύο ομάδων!

Μετά την ιδιαίτερα περίεργη περσινή σεζόν (λόγω κορωνοϊού), η Φόρμουλα επέστρεψε πάλι σε πιο γνωστά επίπεδα. Από το προηγούμενο έτος, η Red Bull είχε καλύψει σημαντικότατη απόσταση από την πρωτοπόρο Mercedes. Αρκετοί την περίμεναν να είναι ανταγωνιστικότερη, όμως όχι στο επίπεδο που παρουσιάστηκε. Οι «ταύροι» δούλεψαν αδιάκοπα και όχι απλά έκλεισαν την ψαλίδα, αλλά κατάφεραν να προσπεράσουν και σε αρκετούς τομείς τους ανταγωνιστές τους.

Το ξεκίνημα της σεζόν ήταν ναι μεν καλύτερο για τη Mercedes στους πρώτους αγώνες (τρεις νίκες έναντι μιας), όμως οι διαφορές ήταν πολύ μικρές. Η μάχη στο Μπαχρέιν για την έναρξη της σεζόν ήταν μυθική, με τον Βρετανό να παίρνει μια δύσκολη αλλά εντυπωσιακή νίκη. Στον επόμενο αγώνα του Σαν Μαρίνο, η βρεγμένη Ίμολα θα μας έδινε την επόμενη μεγάλη μάχη της χρονιάς. Έχοντας «σκυλιάσει» από το αποτέλεσμα της πρεμιέρας, ο Φερστάπεν προσπέρασε τους πάντες στην εκκίνηση και δεν κοίταξε ποτέ ξανά πίσω. Ο τρόπος με τον οποίος πέρασε τον Χάμιλτον, έδειχνε το πως θα κυλούσε όλη η σεζόν. Με έντονες μάχες, που αγγίζουν τα όρια του νόμιμου.

To προβάδισμα που έχτισαν Mercedes και Χάμιλτον σε Ισπανία και Πορτογαλία, εξαλείφθηκε στα επόμενα πέντε σιρκουί. Νικώντας σε Μονακό, Αυστρία, Στυρία και Γαλλία, ο νεαρός οδηγός της Red Bull πέρασε πρώτος στη βαθμολογία των οδηγών. Η κόντρα θα φούντωνε ξανά στο Σίλβερστοουν, όπου μια σύγκρουση των δύο θα έφερνε την εγκατάλειψη του Ολλανδού οδηγού. Η ποινή του Χάμιλτον δεν απέτρεψε τη νίκη του, με τους ξέφρενους πανηγυρισμούς του επτάκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή να εκνευρίζουν τον Φερστάπεν. Περισσότερο λάδι στη φωτιά (όχι ότι χρειαζόταν κιόλας)…

Δύο οδηγοί από την ίδια στόφα

Αυτό που όλοι περίμεναν από το 2015 και την είσοδο του Μαξ Φερστάπεν στο άθλημα έγινε επιτέλους πράξη. Ένας από τους σπουδαιότερους πιλότους στην ιστορία της Φόρμουλα 1, να τεθεί αντιμέτωπος με το ίσως μεγαλύτερο ταλέντο των τελευταίων ετών. Μια τιτανομαχία μεταξύ δύο πιλότων φτιαγμένων από το ίδιο υλικό, αλλά και σε διαφορετική ομάδα. Εκεί όπου οι εσωτερικές εντολές δεν θα επηρέαζαν τον αγώνα προς το μέρος κανενός οδηγού.

Πεισματάρηδες όσο δεν πάει και οι δύο, πολλές φορές αψηφούν αυτό που λέγεται ασφάλεια. Αν σε Σαν Μαρίνο και Μ. Βρετανία οι δύο πιλότοι «άγγιξαν» τα όρια, στην Ιταλία τα έκαναν αμφότεροι… μαντάρα. Το αργό pit stop της Mercedes έφερε δίπλα δίπαλ τα δυο μονοθέσια στην είσοδο της Variante. Κανένας δεν υποχώρησε στην έξοδο της στροφής, με τα δυο μονοθέσια να συγκρούονται. Η RB-16 καβάλησε το μονοθέσιο του Χάμιλτον, με το Halo να σώζει τη ζωή του Βρετανού. Σε μια ένδειξη τρομερού αντιεπαγγελματισμού του Φερστάπεν, ο Ολλανδός έφυγε εκνευρισμένος χωρίς να τσεκάρει αν είναι καλά ο συναθλητής του. Κίνηση με την οποία αν είχε κάποιο δίκιο για τη σύγκρουση, το έχασε.

Μετά από ακόμα έναν υπέροχο αγώνα στρατηγικής στο Όστιν και μια οριακή νίκη της Red Bull, ο Φερστάπεν άνοιξε ελάχιστα την ψαλίδα της βαθμολογίας. Τα mind games των δύο πιλότων ακόμα και στην εξάσκηση της Παρασκευής, δείχνουν πως όσο πλησιάζουμε στο φινάλε οι μάχες θα είναι ακόμα πιο έντονες. Οι συνομιλίες των δύο είναι σχεδόν ανύπαρκτες, μιας και κανένας δεν θέλει να δείξει κάποια αδυναμία στον αντίπαλο του. Ο ένας κυνηγά τον όγδοο παγκόσμιο τίτλο και ο άλλος τον πρώτο του στον κόσμο της Φόρμουλα 1. Το ίδιο σημαντικός και για τους δύο, στους εναπομείναντες πέντε αγώνες, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα! Μετά από χρόνια έχουμε πάλι μια τεράστια κόντρα, η οποία θα μείνει για πάντα στα βιβλία της Ιστορίας για την ένταση της.

loading...