Αντρέας Μίκελσεν στο debut.gr: «Ο μακροπρόθεσμος στόχος μου είναι να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC»
Ο Αντρέας Μίκελσεν μίλησε αποκλειστικά στο debut,gr για τους στόχους του στο WRC, για το Rally Acropolis, για τις νίκες που έχει κάνει, αλλά και το πόσο του άρεσαν οι διακοπές στην Ελλάδα.
Όσοι ασχολούνται με το WRC σίγουρα έχουν αναγνωρίσει το ταλέντο και τις φοβερές δεξιότητες του. Ένας από τους πιο ταλαντούχους οδηγούς στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα είναι αδιαμφισβήτητα ο Αντρέας Μίκελσεν.
Ο 31χρονος Νορβηγός με τις 114 νίκες σε stages, τα 25 βάθρα και τις τρεις νίκες (Ισπανία 2015, Πολωνία 2016 και Αυστραλία 2016) έχει γράψει την δική του ξεχωριστή ιστορία στο WRC, κάτι που δείχνουν οι τρεις σερί τρίτες θέσεις στην γενική κατάταξη από το 2014 έως το 2016, αλλά και η τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα της περσινής σεζόν με 102 πόντους.
https://www.instagram.com/p/BILcK5MDccE/?igshid=1qjekrseat5cp
O Μίκελσεν πέρα από τις επιτυχίες του στο WRC, έχει και δύο πρωταθλήματα back to back στο IRC (το 2011 και το 2012), γνωστό πια και ως ERC και όπως ιδιαίτερα μας είπε, ο τελευταίος αγώνας στην Κύπρο το 2012 , ήταν και ο αγαπημένος στην καριέρα του.
Διαβάστε όσα είπε αποκλειστικά ο Αντρέας Μίκελσεν στον Άρη Κατσίδη και στο debut.gr:
Τι σε ενέπνευσε να ασχοληθείς με το μονοπάτι του motorsport; Γιατί επέλεξες το WRC;
Καλή ερώτηση. Ασχολούμουν με το αλπικό σκι και στόχευα να γίνω ο καλύτερος στον κόσμο στο σκι, αλλά μετά “κατέστρεψα” τα γόνατα μου και έκανα εκεί χειρουργείο. Έπρεπε να σταματήσω. Ο πατέρας μου έτρεχε σε αγώνες ράλι πιο παλιά και με έβαλε στο άθλημα. Με ενδιέφερε το ράλι, γιατί ο Πίτερ Σόλμπερκ είχε γίνει Παγκόσμιος πρωταθλητής το 2003, οπότε, αυτό μου κέντρισε το ενδιαφέρον και ξεκίνησα να ασχολούμαι με το ράλι.
Μπορείτε να μας περιγράψεις την καθημερινή ρουτίνα σας ως οδηγός WRC; Τι θυσίες έχεις κάνει;
Το να είσαι οδηγός WRC νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο. Δεν μπορεί να συγκριθεί με αλλά motorsport, αλλά νιώθω ότι με όλη αυτή τη δουλειά που κάνουμε με τα βίντεο για να προετοιμαστούμε για τα ράλι, έχουμε ένα πολυάσχολο (busy) πρόγραμμα για 30 ημέρες το χρόνο. Πρέπει να είσαι πολύ δυνατός κάθε στιγμή, οπότε φυσικά πρέπει να κάνεις θυσίες στον τρόπο που ξοδεύεις τον χρόνο σου, πρέπει να κάνεις θυσίες για να είσαι μακριά από την οικογένεια σου, από τους φίλους, από τους γάμους και όλες τις κοινωνικές δραστηριότητες. Χρειάζεται να είσαι πολύ συγκεντρωμένος για να παραμείνεις στην κορυφή των αγώνων. Αλλά στο τέλος, είναι μια εύκολη και ωραία επιλογή το να είσαι οδηγός WRC, γιατί είναι πολύ ωραίο να οδηγείς ένα αμάξι για ράλι και όταν τα πράγματα πάνε καλά και παίρνεις καλά αποτελέσματα, σου δημιουργείται ένα μεγάλο κίνητρο να τρέξεις. Οπότε δεν νιώθω στην πραγματικότητα ότι κάνω θυσίες. Για μένα είναι αρκετά φυσιολογικό.
Πέρσι τερμάτισες στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης. Τι κρατάς από την περσινή σεζόν; Είσαι χαρούμενος με το αποτέλεσμα;
Δεν είμαι πολύ χαρούμενος με την τέταρτη θέση, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη όλους τους εξωτερικούς παράγοντες, κυρίως ότι δεν έτρεξα σε πολλά ράλι πέρσι. H Hyundai είχε την στρατηγική να αλλάζει τους οδηγούς και να κάνει ένα rotation. Όποτε η τέταρτη θέση πιθανόν είναι το maximum που μπορούσαμε να πάρουμε. Κάναμε κάποια πολύ καλά ράλι, κάποια όχι και τόσο καλά και ποτέ δεν αισθανόμουν πραγματικά πολύ σίγουρος. Αλλά, στο τέλος, με τα συνολικά αποτελέσματα, ήμουν οκ, ήμουν πολύ χαρούμενος. Βέβαια έχω ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης με την αίσθηση μου με το αυτοκίνητο.
Ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι σου; Θα ήθελες αργότερα να πάρεις μέρος σε κάποιους άλλους αγώνες μηχανοκίνητων; (για παράδειγμα στο Dakar ή στο WEC)
Ο μακροπρόθεσμος στόχος μου είναι να γίνω Παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC. Είχα πολλές ατυχίες στο δρόμο, αλλά τίποτα δεν με σταματά ποτέ και δεν νομίζω ότι αυτές “οι ατυχίες στον δρόμο” θα με σταματήσουν, αλλά θα συνεχίσω να πιέζω για να τα καταφέρω. Θα συνεχίσω να βρίσκομαι πίσω στο WRC και να έχω ένα αυτοκίνητο, με το οποίο θα νιώσω άνετα. Μπορώ να ανταγωνιστώ για το πρωτάθλημα, είμαι σίγουρος ότι μπορούμε με την ομάδα να το κάνουμε αυτό. Αυτό είναι λοιπόν το σχέδιό μου και ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον. Το Dakar ή το WEC, μπορεί να είναι μια λύση στο μέλλον, αλλά τώρα νιώθω πολύ άνετα στο WRC, οπότε αυτός είναι ο κύριος στόχος μου.
Ποια είναι η άποψη σου για το Ράλι Ακρόπολις. Θεωρείς ότι πρέπει να επιστρέψει πίσω στο πρόγραμμα;
Ναι φυσικά. Θεωρώ ότι το Rally Acropolis είναι κάτι ιδιαίτερο, έχει μεγάλη ιστορία. Είναι πολύ δύσκολο ράλι για τα αυτοκίνητα και θεωρώ πως είναι εξαιρετικό το να βρίσκεται στο ημερολόγιο του WRC. Οπότε, αδιαμφισβήτητα πιστεύω ότι πρέπει να επιστρέψουμε πίσω στο Rally Acropolis και να το αναβιώσουμε. Θεωρώ ότι πολλά ράλι του WRC αυτή τη στιγμή, θέλουν καθαρά μόνο ταχύτητα, οπότε πρέπει να επιστρέψουμε σε μερικά πραγματικά σκληρά ράλι για να αποδείξουμε τι πραγματικά μπορεί να αντέξει το αυτοκίνητο. Για αυτό, το λόγο έχω καλές αναμνήσεις από το Rally Acropolis.
Ποια είναι η άποψη σου για το WRC; Θεωρείς ότι η ηλεκτροκίνηση θα μπει στο WRC τα επόμενα χρόνια;
Νομίζω ότι το WRC για να προσελκύσει νέους κατασκευαστές πρέπει να κάνει ριζικές αλλαγές. Δεν νομίζω ότι η υβριδική τεχνολογία θα είναι αρκετή για να το κάνει ενδιαφέρον για νέους κατασκευαστές. Θεωρώ ότι πρέπει να τα κάνουμε όλα ηλεκτρικά, αλλά η ερώτηση είναι αν η τεχνολογία είναι εδώ και αν είναι ασφαλής για τους οδηγούς, τους συνοδηγούς, τους μηχανικούς και τους θεατές. Οπότε, δεν είμαι expert σε αυτό το κομμάτι, αλλά νομίζω πρέπει να κάνουμε κάτι παραπάνω.
Πως ένιωσες για κάθε μια από τις νίκες στο WRC; Πέρα από τα 25 βάθρα, έχεις τρεις νίκες (Ισπανία 2015, Πολωνία 2016 και Αυστραλία 2016). Μπορείς να μας περιγράψεις τα συναισθήματα σου στο βάθρο και τι ένιωσες για την νίκη;
Έχω πολλά βάθρα και τρεις νίκες, βέβαια η Ισπανία ήταν πολύ ιδιαίτερη νίκη, γιατί ήταν η πρώτη, αλλά και επειδή όλη η οικογένεια μου ήταν εκεί την ίδια στιγμή. Ήταν μια πραγματικά πολύ καλή στιγμή και πραγματικά πολύ απίστευτη. Στην Πολωνία το 2016 περάσαμε πολύ ωραία, αλλά βέβαια το ίδιο έγινε και στην Αυστραλία, που ήταν μια απίστευτη στιγμή, γιατί ήταν το τελευταίο ράλι με τη Volkswagen και καταφέραμε να το κερδίσουμε. Κερδίσαμε τον Οζιέρ πολύ δίκαια, καθαρά στην ταχύτητα. Οπότε, αυτό ήταν το καλύτερο ράλι που έχω κάνει ποτέ. Ήταν ένας πολύ ωραίος τρόπος για να κλείσει η εποχή της Volkswagen.
Τι χαρακτηριστικά θεωρείς ότι πρέπει να έχει ένας οδηγός WRC;
Πρέπει να είσαι πολύ γρήγορος. Δεν υπάρχει τρόπος να νικήσει ράλι τώρα αν δεν έχεις μεγάλη ταχύτητα. Πρέπει να ξέρετε να αντιμετωπίζετε όλα τα στοιχεία, π.χ. τα χαλίκια, τους ασφαλτωμένους δρόμους, τα χιόνια, όλα τα οδοστρώματα. Θεωρώ ότι το WRC πιθανότατα είναι το πιο δύσκολο motorsport σε τέσσερις τροχούς που μπορείς να κάνεις λόγω των γνώσεων που πρέπει να έχεις για τα διαφορετικά οδοστρώματα και επειδή παίρνει πολύ χρόνο για να αποκτήσεις εμπειρία. Πρέπει να έχεις επίσης τον τρόπο να επιβιώνεις. Πρέπει να ξέρετε πώς να αλλάξετε την επίθεση από 100% σε 98% και 99%, όταν πρέπει να το κάνετε. Οπότε είναι πολύ δύσκολο να ασχοληθεί κάποιος με το WRC και χρειάζεται χρόνος για να το γνωρίσετε.
Ποιος θεωρείς ότι είναι ο καλύτερος οδηγός WRC όλων των εποχών;
Δεν μπορώ να πω ότι ο Λεμπ δεν είναι αυτός. Κατέκτησε εννιά τίτλους. Ήταν ο καλύτερος για πολύ καιρό και δεν νομίζω να δούμε ξανά τόσες πολλές νίκες και βάθρα από κάποιον, είναι πολύ ξεχωριστό αυτό που πέτυχε.
Ποιος ήταν ο πιο ευχάριστος αγώνας της καριέρας σου;
Ήταν το ράλι της Κύπρου στο IRC το 2012, όταν κατέκτησα το πρωτάθλημα εκεί στο τελευταίο ράλι. Η χαρά που είχα μετά ήταν μεγάλη.
Ποιο οδόστρωμα προτιμάς;
Μου αρέσουν όλα τα οδοστρώματα, μου αρέσει με το χιόνι, με τα χαλίκια, με άσφαλτο. Δεν έχω κάποια προτίμηση. Νομίζω ότι το οδόστρωμα με άσφαλτο είναι πολύ κουλ, όταν βρίσκεσαι σε ρυθμό και είναι πραγματικά πολύ δύσκολο.
Πώς πέρασες το lockdown και την πανδημία του κορονοϊού;
Ήταν οκ. Ήμουν στο Μονακό για έξι εβδομάδες και μετά στην Νορβηγία για το υπόλοιπο. Οπότε έζησα και στα δύο και είχα πολύ ελεύθερο χρόνο, που είχα να ζήσω κάτι τέτοιο πολύ καιρό. Ήταν ωραία, αλλά μου έλειπαν τα αυτοκίνητα ράλι, μου έλειπε το να είμαι ανταγωνιστικός και να βρίσκομαι σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Έχεις έρθει στην Ελλάδα για διακοπές; Ποια είναι η άποψη σου για την χώρα μας;
Ήρθα πέρσι σε δύο μέρη στην Ελλάδα για διακοπές. Πήγα στην Μύκονο και στην Σαντορίνη και ήταν πάρα πολύ όμορφα μέρη. Είχα έρθει και προηγούμενες φορές διακοπές στην Ελλάδα, είναι ένα από τα αγαπημένα μου μέρη να πηγαίνω. Πολύ φιλικοί άνθρωποι, μοναδικό φαγητό, εξαιρετική φιλοξενία. Όλοι είναι τόσο φιλικοί, οπότε το απόλαυσα. Θέλω να έρθω ξανά στην Ελλάδα σύντομα, ελπίζω για το ράλι, κάτι που θα είναι απίστευτο, αλλά αν δεν γίνει, οι διακοπές εκεί είναι εξαιρετική επιλογή.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον κ. Αντρέας Μίκελσεν για αυτήν την συνέντευξή και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία.
Thanks a lot Mr. Antreas Mikkelsen for this interview and we wish you all the best.