Ο Χέιντεν Πάντον στο Debut.gr: «Θα έπρεπε να έχουμε κερδίσει περισσότερα από ένα event, αλλά δεν τα παράτησα ακόμη»

Ο Χέιντεν Πάντον μίλησε αποκλειστικά στο Debut.gr για θέματα σχετικά με το πάντα ενδιαφέρον WRC.

Αδιαμφισβήτητα είναι από τα πιο γνωστά ονόματα την τελευταία δεκαετία στο WRC. Είναι 33 χρονών, έχει 81 συμμετοχές σε αγώνες WRC και μία νίκη στο ράλι Αργεντινής το 2016 με το Hyundai I20 WRC, ενώ κατάγεται από την μακρινή Νέα Ζηλανδία. Ο λόγος φυσικά για τον Χέιντεν Πάντον, από τον οποίο είχαμε την τιμή να μιλήσει αποκλειστικά στο Debut.gr.

Paddon confirms interest in 2020 ARC campaign - RallySport Magazine

Ο Πάντον έτρεξε για πρώτη φορά σε αγώνα WRC το 2007 στο ράλι της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Νέας Ζηλανδίας. Από το 2014 είναι στο δυναμικό της Hyundai, με καλύτερη θέση στο πρωτάθλημα του WRC την 4η, το 2016 με 138 βαθμούς, 16 πόντους πίσω από τον τρίτο  Αντρέας Μίκκελσεν της Volkswagen. Για την ιστορία την πρώτη θέση έλαβε ο Σεμπαστιάν Οζιέρ με 268 βαθμούς.

Οι δηλώσεις του Χέιντεν Πάντον στον Άρη Κατσίδη και το debut.gr:

1) Τι σε ενέπνευσε να ασχοληθείς με τα μηχανοκίνητα και γιατί επέλεξες το WRC;

«Ο πατέρας μου ήταν οδηγός αγώνων ράλι, οπότε βρισκόμουν αρκετά σε επαφή με το σπορ. Το αγάπησα από πολύ μικρή ηλικία και θυμάμαι όταν το WRC έκανε αγώνες στην Νέα Ζηλανδία. Έβλεπα τον Κόλιν ΜακΡέι να κατακτά το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1995 και αυτό ήταν που με έκανε να έχω ως όνειρο την συμμετοχή στο WRC».

Paddon eyes WRC return in 2020

2) Μπορείς να μας περιγράψεις την ρουτίνα σου στην καθημερινότητα ως οδηγός του WRC; Τι θυσίες έχεις κάνεις;

«Το να προέρχεσαι από την Νέα Ζηλανδία ήταν πολύ πολύ δύσκολο (όσον αφορά τη συμμετοχή). Μας κόστισε πολλά χρήματα καθώς έπρεπε να μετακινηθούμε στην Ευρώπη και να ξοδεύουμε περισσότερο χρόνο για να μάθουμε τα νέα events. Έζησα στην Ευρώπη για έξι χρόνια και αυτό ήταν κάτι δύσκολο- διαφορετική κουλτούρα, μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, μακριά από τους χορηγούς μας και τα media της Νέας Ζηλανδίας κτλ. Καθ’ όλη την διάρκεια της καριέρας μου έκανα πολλές θυσίες, αλλά ήμασταν αποφασισμένοι να το κάνουμε και κάναμε (τελικώς) αυτό που έπρεπε».
3) Θα ήθελα να σε ρωτήσω, ποιο είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχεις οδηγήσει;
«Είναι δύσκολο να νικήσεις αυτήν την γενιά των αυτοκινήτων στο WRC.  Είναι απίστευτα κομμάτια της μηχανικής και τα κάνουν όλα τόσο εύκολα και με εξαιρετικό τρόπο. Σου δίνουν μεγάλη αυτοπεποίθηση για να πατήσεις το γκάζι πολύ δυνατά».
A life in travel: Driver Hayden Paddon recalls rallycars in ...
4) Ποια είναι η άποψη σου για το Ράλι Ακρόπολις; Θεωρείς ότι πρέπει να επιστρέψει στο πρόγραμμα του WRC;
«Δεν έχω βρεθεί στην Ελλάδα για event (αγώνα). Θυμάμαι ότι ήταν ένα ράλι στο οποίο ο Κόλιν ΜακΡέι ήταν πολύ πετυχημένος και είχε μεγάλη ιστορία εκεί. Νομίζω ότι θα ήταν σπουδαίο αν βλέπαμε το WRC ίσως να επιστρέφει σε κάποιους αγώνες για να διαδοθεί παντού και να προσφέρει λίγη περισσότερη ποικιλία στο πρωτάθλημα».
5) Ποια είναι η άποψη σου για το μέλλον του WRC; Θεωρείς ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βρεθούν στο θεσμό τα επόμενα χρόνια;
«Οι καλύτερες ομάδες στο motorsport χρηματοδοτούνται κατά κύριο λόγο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ενδιαφέρονται κυρίως να επενδύσουν στο sport, στο marketing, στην διαφήμιση και αυτό τους βοηθάει απίστευτα στο να έχουν καλά αυτοκίνητα. Για αυτό το λόγο το sport πρέπει να υιοθετήσει τις νέες τεχνολογίες για να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να συνεχίζουν να επενδύουν στο άθλημα. Πώς θα το κάνουν αυτό, παραμένει ένα μεγάλο ερώτημα, αλλά πρέπει να υπάρχουν τα στοιχεία των μελλοντικών τεχνολογιών στο sport, διαφορετικά θα μείνει πίσω. Ωστόσο είναι επίσης σαφές ότι αυτό το χρονικό διάστημα, η μείωση των budget είναι κλειδί και το να μειώσεις τους προϋπολογισμούς και να βελτιώσεις τις τεχνολογίες είναι δύο πράγματα που δεν λειτουργούν καλά μαζί».
6) Ποιος θεωρείς ότι είναι ο καλύτερος οδηγός WRC όλων των εποχών;
«Είναι δύσκολο να διαλέξεις μόνο ένα ανάμεσα σε τόσους οδηγούς, Θεωρώ ότι είναι δύσκολο κάποιος να ξεπεράσει τα στατιστικά του Σεμπ Λέμπ – πέτυχε πολλά απέναντι σε πολλούς διαφορετικούς οδηγούς».
PADDON RULES HIMSELF OUT OF 2019 WRC - Rally Australia
7) Ποιο ήταν το ράλι που απόλαυσες περισσότερο στην καριέρα σου;
«Είναι πολλοί (αγώνες). Φυσικά το να νικήσω στην Αργεντινή (το 2016) ήταν φανταστικό, αλλά όχι ίσως το πιο ευχάριστο, αφού υπήρχε πολύ μεγάλη πίεση.  Πάντα λάτρευα το ράλι στην Φιλανδία, έχει μια αίσθηση σαν κανένα άλλο».
8) Πως ένιωσες όταν νίκησες στην Αργεντινή το 2016;
«Ήταν καταπληκτικό και πολύ απροσδόκητο. Αλλά εκείνο το χρονικό διάστημα ήμουν αποφασισμένος να νικήσω περισσότερα και να πετύχω περισσότερα. Κοιτάζοντας πίσω νιώθω απογοητευμένος που δεν δώσαμε καλές πιθανότητες (μια καλή ευκαιρία) στην ομάδα μας – Θα έπρεπε να έχουμε κερδίσει περισσότερα από ένα event. Αλλά δεν τα παράτησα ακόμη».

9) Πόσο δημοφιλή είναι τα motorsport στην Νέα Ζηλανδία;
«Το ράλι είναι αρκετά δυνατό σε επίπεδο ομάδων στην Νέα Ζηλανδία και υπάρχουν τόσοι πολλοί κορυφαίοι οδηγοί motorsport από την Νέα Ζηλανδία, που συμμετέχουν (σε αγώνες) σε όλο τον κόσμο. Οπότε βρίσκεται σε ανάπτυξη (το άθλημα). Αλλά κύρια αθλήματα εδώ είναι το ράγκμπι και το κρίκετ».

10) Ποια επιφάνεια δρόμου (οδόστρωμα) προτιμάς;
«Μεγάλωσα για είκοσι χρόνια στους αγώνες σε χαλίκια, οπότε σε αυτό το οδόστρωμα αισθάνομαι πιο άνετα. Αλλά απολαμβάνω πολύ να οδηγώ στο χιόνι, όπως επίσης και στους ασφαλτωμένους δρόμους». 
Ευχαριστούμε πολύ τον Χέιντεν Πάντον για αυτήν την συνέντευξη και του ευχόμαστε τα καλύτερα σε ότι κάνει.