Ο Σεμπάστιαν Λεμπ είναι από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς αγώνων όλων των εποχών. Τουλάχιστον θεωρείται αδιαμφισβήτητα ο πιο πετυχημένος οδηγός στο WRC. Με την ομάδα της Citroën κατέκτησε εννιά συνεχόμενα πρωταθλήματα WRC ενώ παράλληλα δικά του είναι τα ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες, τα περισσότερα βάθρα και τους πιο πολλούς πόντους. Αποσύρθηκε επίσημα από την διοργάνωση […]

Ο Σεμπάστιαν Λεμπ είναι από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς αγώνων όλων των εποχών. Τουλάχιστον θεωρείται αδιαμφισβήτητα ο πιο πετυχημένος οδηγός στο WRC. Με την ομάδα της Citroën κατέκτησε εννιά συνεχόμενα πρωταθλήματα WRC ενώ παράλληλα δικά του είναι τα ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες, τα περισσότερα βάθρα και τους πιο πολλούς πόντους. Αποσύρθηκε επίσημα από την διοργάνωση το 2012, όμως συχνά πυκνά συμμετέχει με επιτυχίες σε αγώνες ακόμη και σήμερα.

Ο Λεμπ είχε μεγάλες επιτυχίες…στην Ενόργανη Γυμναστική αφού κατέκτησε πέντε πρωταθλήματα Γαλλίας όταν ήταν 15 χρονών. Το 1995 όμως κατάλαβε ότι η οδήγηση είναι το πάθος του και ξεκίνησε να ασχολείται επαγγελματικά. Το 1998 άρχισε να συνεργάζεται με τον Ντάνιελ Ελενά, ο οποίος έμελλε να γίνει ο συν-οδηγός του τα επόμενα χρόνια.

Την ίδια σεζόν ξεκίνησε να συμμετέχει στο Γαλλικό Citroën Saxo Trophy Series, στο οποίο κατέκτησε τον τίτλο το 1999. Ο Γάλλος οδηγός συμμετείχε στο Junior World Rally Championship το 2001 και κατέρριψε όλα τα ρεκόρ, αφού ήταν ο πρώτος που κατάφερε να νικήσει τους πέντε από τους εφτά αγώνες.

Ο Λεμπ για πρώτη φορά συμμετείχε στο WRC τη σεζόν του 2002 με την Citroën.  Η Γαλλική ομάδα δεν συμμετείχε σε όλους τους αγώνες της σεζόν , αλλά ο Λεμπ με τις εμφανίσεις του έδειξε ότι έχει μέλλον στην διοργάνωση.

Το 2003 ήταν η πρώτη πλήρης σεζόν του Γάλλου οδηγού στο WRC. Σε μια δραματική σεζόν ο νέος οδηγός νίκησε σε Μόντε Κάρλο, Γερμανία και Σανρέμο, αλλά έχασε το πρωτάθλημα από τον Πίτερ Σόλμπεργκ μόλις για ένα βαθμό. Στο τέλος της σεζόν νίκησε και το Race of Champions επικρατώντας του Μάρκους Γκρόνχολμ.

Ο Λέμπ πήρε…την ρεβάντς από τον Σόλμπεργκ την επόμενη χρονιά και κατέκτησε το πρώτο πρωτάθλημα του το 2004 με έξι νίκες και  36 πόντους διαφορά από τον δεύτερο στην βαθμολογία. Με τις έξι νίκες ισοφάρισε το ρεκόρ του συμπατριώτη του Ντινιέρ Οριόλ από το 1992.

Την επόμενη χρονιά βέβαια το κατέρριψε με τις 10 επικρατήσεις του μέσα σε εκείνη την σεζόν. Αξίζει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά ένας οδηγός έκανε έξι σερί νίκες και έσπασε το ρεκόρ του Τίμο Σαλόνεν με τις τέσσερις σερί επικρατήσεις το 1985.

Δεν μπορούσε κάποιος να ανταγωνιστεί τον Γάλλο οδηγό αγώνων, ο οποίος πήρε το πρωτάθλημα με 56 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο στην βαθμολογία. Με αυτόν τον τρόπο  έσπασε ένα ακόμη ιστορικό ρεκόρ που άνηκε στον Χάννο Μίκολα από το 1980 με τους 54 βαθμούς διαφορά.

Όλα έδειχναν πως ο Λεμπ ήρθε για να μείνει στο WRC. Το 2006 κατέκτησε ξανά το πρωτάθλημα με το Citroën Xsara WRC και έσπασε τον ρεκόρ του Κάρλος Σάινθ με τις 26 νίκες συνολικά . Εκείνη την χρονιά είχε κάνει και το ντεμπούτο του στους αγώνες αντοχής του Le Mans.

Η κυριαρχία του Λεμπ συνεχίστηκε και το 2007 αλλά και το 2008. Ιδιαίτερα το 2008  με τις έντεκα νίκες έσπασε το δικό του ρεκόρ, ενώ με τους πέντε συνολικά τίτλους του στο WRC ξεπέρασε τους πρωτοπόρους στην ιστορία του θεσμού,  Φινλανδούς Γιούχα Κάνκουνεν και Τόμι Μάκινεν  με τέσσερις τίτλους ο καθένας.

Μετά από πολλά χρόνια το 2009 απειλήθηκε πραγματικά για τον τίτλο. Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν ο Λεμπ πήρε την πρώτη θέση και κατάφερε να υπερασπιστεί τα σκήπτρα του από τον Μίκκο Χίρβονεν.

Μέχρι το 2012 ο Λεμπ συνέχιζε ανελλιπώς να κατακτά το πρωτάθλημα του WRC. Με τα εννιά σερί του πρωταθλήματα ο Γάλλος είναι ένας θρύλος της οδήγησης και έχει γράψει το όνομα του με χρυσά γράμματα στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Πέρα από το WRC ο 46χρόνος πια οδηγός αγώνων ασχολήθηκε και με άλλους αγώνες όπως οι 24 ώρες Λε Μαν, το FIA GT Series, το Dakar και πολλά άλλα. Αξίζει να αναφέρουμε την δεύτερη θέση στο Λε Μαν του 2006 που πήρε στην κατηγορία  LMP1, αλλά και τις τρίτες θέσεις στο WTCC τις σεζόν 2014 και 2015.