Μα καλά, τι κάνει η Red Bull;

Share it: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Η αλλαγή οδηγού στα μέσα της σεζόν μπορεί να την ωφελήσει αγωνιστικά. Πώς θα επηρεάσει όμως την εικόνα της ;

Share it: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

H είδηση της αντικατάστασης του Pierre Gasly από τον Alexander Albon έσκασε σχεδόν σαν βόμβα στον κόσμο της Formula 1, χωρίς ωστόσο να αποτελεί μια κίνηση που δεν την περιμέναμε. Ο πολύ καλός πέρσι Gasly, φέτος αδυνατεί να πάρει τα μέγιστα από την αρκετά ανταγωνιστική Red Bull, η οποία ετσι, σαν να έπαιζε  με έναν, έχανε έδαφος στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Καλός μου φίλος με ρωτούσε από καιρό την άποψη μου επί του θέματος. Ειδικά μετά την δήλωση του Horner για μη πρόθεσή αντικατάστασης του οδηγού του, επέμενε όλο και περισσότερο. Ήμουν ξεκάθαρος.
Υπήρχαν δυο οπτικές, η αγωνιστική και η επιχειρηματική. Αντικρουόμενες, διότι με βάση την πρώτη, η ομάδα έχανε βαθμούς, έχανε βάθρα και νίκες, έχανε πιθανότατα τη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Με βάση την δεύτερη, ισχύει ο τίτλος του άρθρου: μα καλά, τι κάνει η Red Bull;

Δεύτερη φορά που αντικαθιστά οδηγό μεσούσης της σεζόν, ή καλύτερα προβαίνει σε ανταλλαγή με την -ομάδα β- Toro Rosso. Τι εμπιστοσύνη μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε υπάλληλος, μηχανικός, οδηγός ακόμη, όταν βλέπει ότι η ομάδα του μπορεί να αντικαταστήσει τον οδηγό της πριν τελειώσει η σεζόν λόγω κακών αποτελεσμάτων; ολίγον τι αναλώσιμοι .
Τι αξιοπιστία προσδοκά η Red Bull και εν δυνάμει η Formula 1 από τέτοιες κινήσεις; Ναι αν ήταν η πρώτη φορά που το κάνει δεν θα υπήρχε θέμα άρθρου. Αλλά το έχει ξανακάνει όταν αντικατέστησε τον Kvyat με τον Verstappen. Στο τέλος της σεζόν μάλιστα ο Kvyat βρέθηκε εκτός Formula 1. Τι πίστη και τι σεβασμό δείχνεις και έχεις απέναντι στους οδηγούς σου όταν, προ 10 ημερών δηλώνεις δεν υπάρχει θέμα αντικατάστασης, και μετά τους αντικαθιστάς;

Η Red Bull φαίνεται να παραβλέπει τον παράγοντα της ψυχολογίας του οδηγού. Ναι, ο Glasly ξεκίνησε άσχημα. Συνέχισε και άσχημα. Όμως, απέναντι του έχει και έναν πιθανό μελλοντικό πρωταθλητή, ο οποίος φέτος όντας αλάνθαστος έχει κερδίσει και 3 αγώνες, πράγμα που σίγουρα δεν βοήθησε τον Γάλλο team mate του να ανεβάσει απόδοση. Είναι αλλιώς να τερματίζεις 6ος και ο ομοσταυλος σου 3ος και αλλιώς 6ος και εκείνος να παλεύει και να παίρνει νίκες. Και τώρα, τί για τον Gasly; χωρίς ψυχολογία, παίρνει τον δρόμο για τα αποδυτήρια, βλέπει εμμέσως τον δρόμο της εξόδου. Ποια ψυχολογία θα βρει; τι αποτελέσματα θα πάρει; Τίποτα. Ποδοσφαιρικά, θα έλεγα πως “κάηκε”. Λίγοι επέστρεψαν καλύτεροι μετά από δανεισμούς.

Φυσικά, δεν είμαι αφελής, γνωρίζω πως δανεισμοι και αλλαγές οδηγών ήταν πράγμα σύνηθες πριν την δεκαετία του ’90. Υπάρχουν ομάδες που τελείωσαν τη σεζόν με 5 διαφορετικούς οδηγούς. Από εκεί και πέρα όμως, υπήρξε μια τομή, ειδικά για τις ομάδες που πρωταγωνιστούν. Επειδή η F1 έγινε πιο εμπορική, και άρχισε να ενδιαφέρεται για την εικόνα της, το ίδιο και οι ομάδες, τέτοιες συμπεριφορές αρχισαν να εκλείπουν. Και φυσικά η Red Bull δεν είναι η πρώτη ομάδα που βρέθηκε με οδηγό που δεν αποδίδει τα αναμενόμενα. Ο Fisichella το 2005 τερμάτισε 75 πόντους πίσω από τον πρωταθλητή Alonso. Και μάλιστα με το παλιό σύστημα βαθμολόγησης. Ο Raikkonen το 2014 τερμάτισε 106 βαθμούς πίσω από τον Alonso, σε μια ούτως ή άλλως τραγική σεζόν για τη Ferrari. Κανείς δεν έφυγε, κάνεις δεν μετακινήθηκε. Το να αλλάζεις οδηγό μεσούσης της σεζόν είναι να σαν αλλάζεις προπονητή ανα εξαμηνο. Δεν έχει λογική, ενώ σαν ομάδα χάνεις σε κύρος, αξιοπιστία, υποβαθμιζεις την εικόνα σου και το πρωτάθλημα που συμμετέχεις. Διότι δεν μιλάμε για α’τοπικο, αλλά για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ίσως τα αίτια για την εκάστοτε απόδοση του κάθε οδηγού, σε ένα μάλιστα τόσο ομαδικό άθλημα, να μην αφορούν μόνο τον ίδιο…